به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر خوراکیان، با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح حمایت از پیام رسانهای بومی مطابق با مصوبه شورای عالی فضای مجازی گفت: در مرحله اول طرح حمایت از پیام رسانهای داخلی که بعد از تصویب سند ساماندهی پیام رسانها در شورای عالی فضای مجازی صورت گرفت، یک سری اقداماتی انجام شد و پیام رسانهای داخلی ورود جدیدی به بازار پیدا کردند البته این اقدامات با یک سری مشکلات و نواقصی هم مواجه بود.
وی ادامه داد: در ادامه طی دو سال گذشته ما از مشکلات فنی که عمدتا مشکل پیام رسانهای داخلی بود، عبور کردیم و خوشبختانه مشکلات فنی پیام رسانهای داخلی در حوزه پلتفرم حل شده است و دیگر مسالهای به نام مشکل دانش و توانایی فنی در این زمینه وجود ندارد.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به آغاز مرحله دوم برنامههای حمایتی در حوزه پیام رسانهای داخلی گفت: در این مرحله مطابق با برنامه ریزی درنظر گرفته شده، مقرر شده که یک سری حمایتها از سمت حاکمیت صورت گیرد و اقداماتی نیز توسط خود پیام رسانها و با یک برنامه ریزی جدید برای تقویت سرویسها و تنوع خدمات به کاربران و ایجاد جذابیت در خدمات دهی، شاهد تسهیل در امور کاربران باشیم.
وی با بیان اینکه پیام رسانهای بومی قرار است که برنامه مشخصی برای حذب کاربران ارائه دهند، ادامه داد: در کنار این تلاش، تلاش تازهای از جانب مسئولان و حاکمیت نیز شکل میگیرد تا شاهد موفقیتهای بیشتر در حوزه پیام رسان بومی شویم.
بیشتر بخوانید
خوراکیان با تاکید بر اینکه ما به پیام رسان ملی خیلی نزدیک شده ایم و شرایط این را نشان میدهد، در مورد حمایتهای مدنظر گفت: بخشی از این حمایتها مربوط به ایجاد ارتباط متقابل میان پیام رسانهای بومی و اپراتورهای اینترنت است. ایجاد ارتباطات صوتی و تصویری حمایتی است که با همکاری اپراتورها برای اتصال آنها به پیام رسانها صورت گرفته است.
وی بحث اختصاص سهمی از درآمد ترافیک پیام رسانها را از دیگر برنامههای حمایتی عنوان و اضافه کرد: همچنین طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی اپراتورها به میزان ترافیکی که پیام رسانها بتوانند ایجاد کنند سهمی از درآمد را به آنها پرداخت خواهند کرد؛ این مهم باعث ایجاد رقابت در جذب مخاطب و تامین نیازهای کاربران در پیام رسانهای داخلی و در نهایت ارتقای کیفیت خدمات خواهد شد.
معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: این موضوع به ایجاد منبع درآمدی برای پیام رسانهای داخلی کمک خواهد کرد و در توسعه و برنامه ریزیهای جدید و ابتکاراتی که برای خدمات دهی خواهند داشت، موثر است.
خوراکیان ادامه داد: ویژگی این مصوبه این است که پیام رسانهای بومی هر مقداری که بتوانند مخاطب بیشتری جذب کرده و محتوای بهتری ایجاد کنند، ترافیک پهنای باند بیشتری به خودشان اختصاص داده و درآمد بیشتری خواهند داشت؛ در کنار آن، این درآمد باعث برنامه ریزی برای جذب مخاطب بیشتر هم میشود. به تعبیر دیگر با این مصوبه، جذب مخاطب توسط پیام رسانها و تلاش آنها برای تامین منابع و درآمد بی نتیجه نخواهد ماند.
منبع: مهر
انتهای پیام/