استاندار مازندران بر لزوم بررسی وضعیت معادن غیر فعال با رویکرد بازگشت به فعالیت و حفظ اشتغال تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه شورای معادن استان بر لزوم بررسی وضعیت معادن غیر فعال با رویکرد بازگشت به فعالیت و حفظ اشتغال تاکید کرد و گفت: مسایل زیست محیطی و حفظ عرصه‌های منابع طبیعی استان هم در این بررسی خط قرمز محسوب می‌شود.

او دستگاه‌های حاکمیتی منابع طبیعی و محیط زیست را ملزم کرد با ارائه دلایل و مستندات منطقی و قانونی، در تعیین تکلیف معادن غیر فعال همکاری جدی داشته باشند.

در این جلسه قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تشریح مسایل و مشکلات معادن غیر فعال استان، گفت: از ۷۷ معدن شن و ماسه استان ۳۶ معدن، از ۷۴ معدن واریزه کوهی و سنگ لاشه هم ۳۸ معدن و از ۵۰ معادن زغال سنگ نیز ۳۱ معدن غیر فعال است.

او افزود: اگر چه کمیته تعامل از سر گیری فعالیت معادن استان فعال است و شخص استاندار مازندران نیز بشدت پیگیری می‌کند، اما باید برای حفظ اشتغال سه هزار و ۷۰۰ نفری در این معادن ضمن همکاری، بر اساس قوانین و مقررات عمل کنیم.

رئیس سازمان صنعت مازندران ادامه داد: محصولات معادن گچ، تعداد زیاد معدن پوکه و فلورین و بویژه زغال سنگ در داخل استان تقاضای مصرف قابل توجهی دارد که باید با حل مشکلات دوباره به خط تولید برگشت کنند.

قوانلو یکی از دلایل تعطیلی معادن را پرداخت نشدن حق و حقوق دولتی دانست.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.