معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت:توسعه شبکه ریلی ایران و ترکیه‌ از مسیر ارومیه یکی از محورهای مهم توسعه اقتصادی آذربایجان غربی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، آیدین رحمانی رضائیه  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در جلسه طرح جامع مطالعات سامان‌دهی و طراحی جاده ارومیه-سرو با بیان این که تاکنون اقدامات مناسبی برای توسعه شبکه ریلی ایران به شبکه ریلی ترکیه از مسیر ارومیه و پایانه سرو انجام شده گفت: مزیت‌های اقتصادی، توسعه منطقه‌ای، افزایش ارتباطات بین‌المللی، دسترسی به آب‌های آزاد ترکیه از بندر مرسین از جمله ظرفیت‌های توسعه شبکه ریلی ایران و ترکیه از مرز سرو است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به جلوگیری از دخل و تصرف غیرقانونی در مسیر جاده ارومیه به سرو گفت: تصمیمات به گونه‌ای اتخاذ شود تا اشتیاق به سرمایه‌گذاری و رغبت مردم برای استفاده از اراضی تضییع نشود.

در این جلسه پیشنهاد‌های تهیه شده در مورد ورودی شهر ارومیه، دانشگاه و کارگاه‌های تولیدی، چشم‌انداز طبیعی و حوزه تجاری و پایانه مرزی برای برنامه‌ریزی و مطالعه دقیق، بررسی شد.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.