استاندار اردبیل گفت: خودرو‌هایی که در دوران محدودیت ترافیکی و‌ممنوعیت تردد در سطح شهر تردد داشتند جریمه شدند که تعداد این خودرو‌ها در سطح استان به یک هزار خودرو می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید از اجرای طرح شبانه تردد خودرو‌ها در سطح شهر اردبیل اظهار کرد: به منظور سلامت شهروندان سه طرح هم زمان در استان برگزار می‌شود که طرح محدودیت تردد از ساعت ۹ شب الی ۴ صبح یکی از آنهاست.

او با بیان اینکه در طرح محدودیت تردد تمام خودرو‌ها کنترل می‌شوند، گفت: خودرو‌های سواری تاکسی، آمبولانس‌ها حق تردد در سطح شهر را دارند.

او از توقف ۴۵ مورد خودروی دارای پلاک غیر بومی خبر داد و افزود: خوشبختانه مردم خوب همراهی می‌کنند و در روز‌ها در شهر‌های دارای وضعیت قرمز ممنوعیت خودرو‌های پلاک غیر بومی لحاظ شده است که تعداد این خودرو‌ها محدود گزارش شده است.

رییس ستاد مدیریت کرونا در استان اردبیل اعمال این قوانین را کاهش دورهمی‌های خانوادگی بر شمرد و بیان کرد: بیش از ۶۰درصد بستری‌ها در استان اردبیل خانم‌های خانه‌دار هستند که در خود اظهاری بیمارستان‌ها اقرار به حضور در تجمع و دورهمی فامیلی کرده‌اند.

بهنامجو افزود: یکی از عوامل خطرناک در انتشار سریع ویروس کرونا دوره همی‌های خانوادگی است که در سایر کشور‌ها ممنوع شده و در ایران نیز این طرح اعمال می‌شود.

استاندار اردبیل تشریح کرد: طرح غربالگری شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز از طرح‌های اجرایی است که از سوی بسیجیان با مسوولیت سپاه حضرت عباس (ع) و همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان بخوبی مدیریت شده است.

بهنامجو از مردم استان خواست با توجه به شرایط حاد و وضعیت قرمز کرونایی دید و بازدیدها، جشن تولد‌ها و جشن عروسی‌ها، دوره همی‌ها و مراسم ترحیم را تعطیل کنند و برای سلامتی خود و سایر بستگان خود پا پیش بگذارند.

او از تمام نیرو‌های نظامی، انتظامی، کادر درمان و نیرو‌های مردمی در اجرای این طرح تقدیر کرد و افزود: امیدواریم با رعایت و همکاری مردم به وضعیت سفید برگردیم و بازاریان و کسبه بر سرکار خود برگردند و رونق اقتصادی در مملکت مجدد به دوران اوج خود برگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار