مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان گفت: با توجه به بارش سنگین برف در جاده‌های استان زنجان به ویژه مسیر‌های کوهستانی رانندگان بایستی زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، علی اکبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان بابیان اینکه هم اکنون در همه جاده‌های استان زنجان و آزادراه زنجان – تبریز و جاده ترانزیت زنجان - میانه با بارش برف و لغزندگی جاده‌ها مواجه هستیم، گفت:  برف آزادراه زنجان – قزوین و جاده ترانزیت زنجان – خرمدره – ابهر را هم لغزنده کرده است.

او افزود: هم اکنون بارش برف با شدت بیشتری در گردنه‌های کوهستانی خانچایی، بادامستان، ذاکر در جاده‌های زنجان – طارم، زنجان – تهم – چورزق و گردنه دهجلال در مسیر سلطانیه به خدابنده، قلی کندی در جاده زنجان – دندی ادامه دارد و جاده ابهر – خدابنده نیز شاهد بارش باران است.

علی اکبری ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده از سوی هواشناسی زنجان احتمال وقوع کولاک در گردنه‌های استان زنجان نیز وجود دارد.

او گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی در خصوص تردد در جاده‌های استان زنجان در حال حاضر رانندگانی که حامل موادغذایی، سوختی و سرویس کارکنان شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستند که در جاده‌ها تردد دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: رانندگان حتما بایستی زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و خودرو‌های خود را مجهز به تجهیزات زمستانی، به ویژه چراغ‌های مه شکن، وسایل گرمایشی کرده و بدون این تجهیزات اقدام به تردد نکنند.

علی اکبری ادامه داد: در حال حاضر هیچ مسیر مسدودی در جاده‌های زنجان وجود ندارد و راهداران در حال نمک پاشی و برف روبی در مسیر‌های ارتباطی استان زنجان هستند.

او گفت: رانندگان و مسافران می‌توانند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های دیگر استان‌های کشور از طریق سامانه ۱۴۱ ونرم افزار موبایلی ۱۴۱ مطلع شوند.

علی اکبری افزود: اکیپ‌های راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و مجتمع‌های امداد و نجات استان زنجان مستقر و در حال ارائه خدمات هستند که در صورت ضرورت مسافران نیز در این مکان‌ها اسکان موقت داده می‌شود.


منبع ایرنا
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.