با بسته اخبار محیط زیست امروز سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ همراه سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  در بسته اخبار محیط زیست امروز سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ باشگاه خبرنگاران جوان کرمان می‌خوانیم: 

دستگیری متخلفان شکار یک راس آهو در جوپار

نادر سیدی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: ماموران یگان حفاظت با رصد فضای مجازی و کسب اطلاع از یک مورد تخلف شکار در منطقه جوپار شهرستان کرمان ،موفق به شناسایی متخلفان شدند.

او افزود: پس از شناسایی محل اختفا و با هماهنگی مرجع قضایی و اخذ حکم نیابت به محل سکونت متخلفان مراجعه کردیم.

سیدی تصریح کرد: در بازرسی از منزل متخلفان، مقداری گوشت مربوط به آهو که به صورت ماهرانه مخفی شده بود، کشف و ضبط و پرونده تخلف برای رسیدگی به مرجع قضایی ارجاع شد.

تحویل یک بهله پرنده پیغو کوچک به محیط زیست رابر

اسحاق منظری توکلی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رابر گفت: یکی از شهروندان رابری یک بهله پرنده شکاری پیغو کوچک را تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان داد.

او افزود: این پرنده پس از تیمار اولیه، نمونه برداری و صحت سلامت کامل در زیستگاه رها سازی شد.

منظری توکلی ضمن قدردانی از اقدام این شهروند وظیفه شناس تصریح کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی، تخریب و تجاوز به محیط زیست و هر گونه تخلفات شکار و صید موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

پیغو پرنده شکاری کوچکی از خانواده قوشیان است و در مناطق جنگلی بالکان و یونان تا شرق روسیه تخم‌گذاری می‌کند و برای زمستان‌گذرانی به نواحی جنوبی‌تر از مصر تا غرب ایران مهاجرت می‌کند. مهاجرت پیغو در دسته‌های بزرگ انجام می‌شود.

این پرنده بر روی درختان لانه‌سازی می‌کند، ۳ تا ۵ تخم می‌گذارد و از پرندگان کوچک، حشرات و مارمولک‌ها تغذیه می‌کند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار