فردی که با ترفند دعانویسی و رمالی در فضای مجازی از هموطنان شمال کشور کلاهبرداری می‌کرد، در بهشهر دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: فردی با درج و انتشار آگهی رمال و فالگیری در فضای مجازی، پس از جلب اعتماد و سوءاستفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده‌های دروغین و امید واهی با دریافت مبالغی هنگفت، اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد.

او افزود: طی رصد‌های مستمرکارآگاهان پلیس فتا مازندران درفضای مجازی، کانالی در شبکه اجتماعی موردشناسایی قرار گرفت و مشخص شد شخصی با درج آگهی دعانویسی، طلسم و رمال اقدام به تجویز و ارسال بسته‌های مصرفی در قبال دریافت مبالغ می‌کرد.

سرهنگ خورشاد گفت: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از شهر‌های استان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی، متهم توسط پلیس فتا شهرستان بهشهر دستگیر و به همراه ادله‌های دخیل در ارتکاب جرم، به پلیس فتا بهشهر انتقال داده شد.

بیشتر بخوانید:

او افزود: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، اما پس از مواجه شدن با دلایل، مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، انگیزه خود را کسب منافع مالی بیان داشت.

سرهنگ خورشاد گفت: متهم با تبلیغات فریبنده در فضای مجازی و اغفال کاربران، پس از دریافت مبالغی از آن‌ها با گفتن جملات و اطلاعات معمولی از کاربران، آن‌ها را فریب داده و مدت‌ها با این شگرد کلاهبرداری می‌کرد.

او افزود: فالگیری و رمالی علاوه بر دنیای واقعی در فضای مجازی نیز جرم بوده و با مرتکبان آن برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

رئیس پلیس فتا مازندران، از کاربران خواست: در صورت برخورد با محتوای مشکوک و مجرمانه با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت‌ها و صفحات اجتماعی صورت بگیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.