رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر ۱۱۴ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری که ۵۰ نفر از ان‌ها بدحال هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، پیمان نامدر در ستاد مقابله با کرونا با اشاره به بستری ۱۱۴ بیمار کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه گفت: از این تعداد ۵۴۰ نفر بد حال و به دستگاه کمک تنفسی متثل هستند و خوشبختانه در ۲۰ روز گذشته کمتر از انگشتان دست، بیمار بدحال منتظر تخت آی سی یو داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: با اقدامات خوب توانستم بالغ بر ۸۰ تخت آی سی یو را به استان اضافه کنیم.

دکتر نامدار خاطرنشان کرد: در پیک سوم بیماری کرونا در استان قزوین تعداد بستر‌های موجود عموماً از ۵۰۰ نفر کاهش نیافته و بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ بیمار در نوسان بوده است.

وی اضافه کرد: تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی استان تاکنون ۱۴ هزار و ۳۲۰ نفر و بیماران با علایم حاد تنفسی ۷۶ هزار و ۱۶۱ نفر بوده اند.

نامدار تصریح کرد: بستری‌های فعلی مثبت ۲۷۴ نفر هستند و وضعیت ۵۹ بیمار مشکوک به کرونا نیز در ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تعداد فوتی‌های مثبت قطعی استان قزوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ مورد بوده و هزار و ۳۹ بیمار نیز با علایم قطعی و تست مثبت تاکنون در استان فوت کرده اند.

نامدار افزود: ۷۵ درصد از فوتی‌های کرونا در استان قزوین بالای ۶۰ سال سن داشته‌اند و باید با ورود جدی‌تر در اجرای قرنطینه معکوس و تیم‌های حمایتی و مراقبتی برای کاهش این آمار تلاش کنیم.

وی افزود: از ۲۳ فروردین تاکنون ۸۸ هزار بازدید محیطی و ۷۰ هزار بازدید حرفه‌ای از اصناف صورت گرفته و هزار و ۷۵۶ مورد تعطیلی در بهداشت محیط و ۱۷۴ مورد پلمب در بهداشت حرفه‌ای ثبت شده است.

این مسئول با اشاره به رشد تعداد بستری روزانه استان، گفت: از ۲۳ اسفند که آمار بالای بستری‌های استان ۳۷۶ مورد بود، در حال حاضر در موج بعدی بیماری از رقم ابتدایی بالاتر رفته و رقم ثابتی را از ۱۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیر داشته ایم.

نامدار با اشاره به طرح ملی شهید سردار قاسم سلیمانی، گفت: هدف ما در این طرح بزرگ که با کمک بسیج و نیرو‌های داوطلب اتفاق می‌افتد این است که بتوانیم در طی ماه آینده ۲۰ درصد در میزان بستری و ۱۰ درصد در میزان فوتی‌ها کاهش داشته باشیم.

وی افزود: در این طرح، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۳۴۶ هزار و ۷۹۱ نفر را تحت پوشش داریم و ۲۶۸ مورد خانه‌های بهداشت، ۹۶ پایگاه سلامت، ۹۰ مورد مراکز جامع خدمات سلامت و ۲۱ مورد مرکز کوئید ۱۹ در این طرح به کار گرفته شده و ۱۶۵ پزشک، ۶۴ دندانپزشک و ۲۸۴ مراقب بهداشت در این زمینه آموزش دیده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.