پاسگاه‌های سرمحیط بانی استان گیلان در هفته بسیج تجهیز شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ساسان کفایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج، محیط زیست گیلان نسبت به تجهیز ۱۵ پاسگاه محیط بانی که از توسعه یافتگی کمتری برخوردارند اقدام کرد.

او افزود: این تجهیزات شامل تجهیزات گرمایشی، سرمایشی و رفاهی نظیر (فرش، کولر، تلویزیون، یخچال، جارو برقی، ماشین لباسشویی، تجهیزات انفرادی و ...) است.

مدیرکل محیط زیست گیلان اظهار داشت: محیط بانان در دفاع از انفال الهی و محیط زیست، در جبهه و صف اول مبارزه هستند و از دل و جان مایه می‌گذارند و در راه حفظ آب و خاک مقدس میهن اسلامی به استقبال خطر می‌روند.

کفایی ادامه داد: محیط بانان به معنی واقعی بسیجی وار و بی ادعا به انجام خدمت مقدس خود در اقصی نقاط استان می‌پردازند، از این رو تأمین حداقل امکانات استاندارد برای این قشر زحمتکش کمترین کاری است که در راستای احترام و قدردانی از این همکاران می‌توان انجام داد.

او تصریح کرد: داشتن اقلیم‌های متفاوت، اکوسیستم‌های مختلف آبی، خشکی و تنوع کم نظیر گونه‌های حیات وحش موجب شده تا انجام خدمت در محیط زیست استان با مباحث و مشکلات متفاوتی روبرو باشد.

گیلان دارای ۱۷۲ محیط بان است که در ۲۱ پاسگاه محیط بانی استان مشغول به فعالیت شبانه روزی هستند.

١٥ منطقه تحت مدیریت شامل یک پارک ملی، ۴ اثر طبیعی ملی، ۵ پناهگاه حیات وحش و ۵ منطقه حفاظت شده است.

استان گیلان دارای ۶ منطقه شکار ممنوع (اشکورات، استیل، ناو اسالم، دیلمان درفک، اژد‌ها بلوچ و جیرنده) نیز است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.