قاسم‌پور با بیان اینکه همکاری مردم فارس و شیراز در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها طی 5 روز گذشته مطلوب بوده است، از شهروندان خواست که تردد‌های بین شهری را حذف کرده و تردد درونشهری را به حداقل ممکن کاهش دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جانشین استاندار در ستاد مدیریت بیماری کرونای فارس گفت: از آنجا که طرح جامع محدودیت‌های کرونایی با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ و حفظ سلامتی و نجات جان مردم و کمک به کادر سلامت اجرایی شده، علاوه بر اعمال محدودیت‌هایی برای تردد و فعالیت صنوف، تجمع در تمام اماکن گردشگری، تاریخی و باستانی فارس نیز از یکم آذرماه تعطیل اعلام شده است.

او با بیان اینکه این تردد‌ها عامل مهمی در شیوع ویروس کرونا است و اعمال قانون و جریمه را به دنبال دارد، بیان کرد: جریمه از ۲۰۰ هزار تومان در ممنوعیت تردد شبانه تا ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

قاسمپور ادامه داد: علی‌رغم همکاری خوب مردم استان فارس، عده کمی متخلف هم در بحث تردد خودرو‌های پلاک شخصی و هم در ارتباط با واحد‌های صنفی داشتیم که براساس ضمانت اجرایی پیش بینی شده در طرح جامع محدودیت‌های کرونایی با متخلفان برخورد شده است.

او همچنین با اشاره به ممنوعیت سفر مبتلایان به کرونا نیز گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده افرادی که تست کرونای آن مثبت شده، نمی‌توانند از سیستم‌های حمل و نقل هوایی و اتوبوس استفاده کنند. در این زمینه استعلام مسافران به صورت سیستمی انجام می‌شود.

معاون استاندار فارس با تاکید براینکه با برگزارکنندگان تجمعات، مراسم‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برخورد خواهد شد و چنین افرادی برابر با مصوبات پیش‌بینی شده از ۲ میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان جریمه می‌شوند، گفت: اعلام عمومی مورد تخلف و فرد متخلف نیز برای این موضوع پیش‌بینی شده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار