فعالیت چهار سایت تخلیه و بارگیری موادسوختی در منطقه ویژه قصرشیرین

فرماندار قصرشیرین گفت : چهار سایت تخلیه و بارگیری موادسوختی در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در جوار مرز رسمی پرویزخان فعال است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : پیرو پیگیری‌های استاندار کرمانشاه در خصوص مشکلات سایت‌های تخلیه و بارگیری مواد سوختی قصرشیرین امروز مجتبی خادمی مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به این شهرستان سفر کرد.

او گفت : قصرشیرین شهرستانی با پتانسیل‌ها و کارکرد‌های اقتصادی است که می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا کند.

نماینده عالی دولت درقصرشیرین افزود: در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین چهار سایت تخلیه و بارگیری مواد سوختی احداث شده که برای فعالیت با مشکلاتی مواجه شدند و این سفر به منظور رفع موانع این سایت‌ها انجام شد.

تاتار ادامه داد: در این سفر با توجه به نقش صادراتی شهرستان و اهمیت صادرات کالا از این مرز از نظر موافق مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای رفع موانع و مشکلات این سایت‌ها و فعالیت آن‌ها خبر داد.

او گفت: ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی بخش دولتی و بخش خصوصی برای اجرای زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین هزینه شده و اکنون این آمادگی را برای حضور سرمایه گذاران برای ایجاد سردخانه، انبار و صنایع تبدیلی داریم.

تاتار افزود: ابلاغ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین، مصوبه هیات دولت و مجلس شورای اسلامی در سال ۹۳ است که در مرحله نخست آن یک هزار و ۳۳۵ هکتار زمین به این امر اختصاص یافت و هم اکنون از این مقدار، ۳۰۰ هکتار آن طراحی و زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، فاضلاب و سایت شهری برای ۱۲۲ هکتار از مجموع این ۳۰۰ هکتار عملیاتی شده است.

فرماندار قصرشیرین گفت: در ۱۲۲ هکتار زمین منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین، عملیات تسطیح، محوطه سازی، راهسازی، احداث توقفگاه خودرو، آب، برق و فاضلاب، سایت مخازن سوختی، معابر و مجتمع اداری انجام شده است.

او ادامه داد: بخشی از سرمایه گذاری در منطقه ویژه از سوی بخش خصوصی برای ایجاد سایت مخازن سوختی انجام شده که مرحله دوم آن نیز در دست اقدام است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.