کارشناس حقوقی در مورد حضور نفراتی که امضای آن‌ها پای قرارداد ویلموتس است در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

آرش شکرریز وکیل بین المللی فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد شرایط نامزد‌های ریاست فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال کشورمان که به تصویب فیفا هم رسیده است در بند ۹ ماده ۲۰ و ماده ۳۰ شرایط اعضاء و انتخابات فدراسیون فوتبال و افرادی که صلاحیت انتخاب شدن به عنوان عضو هیئت رئیسه و ریاست فدراسیون فوتبال را دارند مشخص شده است. در اساسنامه تاکید شده است که افراد باید فاقد محکومیت قضایی و کیفری باشند. آنچه مسلم است در پرونده مارک ویلموتس قصوری صورت گرفته و این پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

او در مورد اینکه که آیا نفراتی که امضای آنها پای قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال است می‌توانند نامزد ریاست فدراسیون شوند گفت: اصل بر این است. توصیه می‌شود که افرادی که در این پرونده نام آنها وجود دارد تا اعلام ختم رسیدگی به پرونده نامزد ریاست فدراسیون فوتبال نشوند. با توجه به اینکه هنوز رای پرونده مورد بحث اعلام نشده اگر این افراد به عنوان نامزد در مجمع فدراسیون فوتبال حضور پیدا کنند بعد از اعلام رای قطعی مجمع فدراسیون مجبور است نام این افراد را حذف کند و مجددا باید مجمع تشکیل و رئیس جدید انتخاب شود.

شکرریز گفت: کار عقلانی این است که مجمع فدراسیون فوتبال در صورت نامزد شدن این افراد به آن‌ها رای ندهد، اما آنها منع قانونی برای حضور در مقام ریاست فدراسیون فوتبال ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار