فرزند احمد ناهید نوازنده نی گفت: فیزیوتراپیست پدرم گفت، به سبب سال‌ها نوازندگی نی، استاد خیلی زود توانست بدون دستگاه، تنفس کند.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی است که احمد ناهید نوازنده پیشکسوت ساز نی در بیمارستان بستری است. وی به دلیل سکته قلبی و ایست تنفسی به بیمارستان منتقل شد.

احمد ناهید فرزند حسن ناهید در این خصوص به خبرنگار ما گفت: متاسفانه پدر دچار ایست قلبی و تنفسی، به صورت همزمان شدند. وی دو روز با دستگاه تنفس می‌کرد. الان بالای سر پدر هستم و خدا را شکر وضعیت جسمی وی نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است. خواهرم به اشتباه گفته بود که پدر به کما رفته است. از نظر پزشکی پدر در کما به سر نمی‌برد، اما وضعیت عمومی خوبی نداشت.


بیشتر بخوانید


وی افزود: پزشک به من گفت که خوشبختانه پدر خیلی زود از دستگاه جدا شده، سطح هوشیاری او بالا آمده و نسبت به قبل خیلی بهتر شده است. فیزیوتراپیست بیمارستان گفت، چون تخصص استاد ساز نی بوده و نسبت به دیگران ریه قوی تری دارد، چنین اتفاقی افتاده است.

فرزندِ استاد حسن ناهید درباره آخرین وضعیت این نوازنده پیشکسوت نی اظهار کرد: کادر درمان تلاش می‌کنند که پدر به زودی ماسک اکسیژن را هم کنار بگذارد و به صورت طبیعی تنفس کند. البته به دلیل اینکه بین انتقال پدر به بیمارستان و احیای وی فاصله افتاد،در حال حاضر نمی‌تواند صحبت کند.

ناهید ادامه داد: سه سال پیش هم این اتفاق افتاده بود. چون همسر و خواهر همسرم مسئول بخش در بیمارستان هستند، اقدامات لازم در منزل انجام شد و آن زمان مشکل جدی پیش نیامد و خطر رفع شد. خدا را شکر الان هم خطر تا حدی رفع شده است.

وی در پایان به تشکر از کادر درمان پرداخت و گفت: خانه موسیقی و وزارت ارشاد پیگیر حال استاد بودند و می‌خواستند که وی به بیمارستان بهتری منتقل شوند. شرایط پدر به گونه‌ای نبود که بتوان وی را منتقل کرد. البته نیازی هم به این کار نبود. خدا را شکر پزشک و کادر درمان خیلی کار بلد و خوب هستند. برای بهبودی هر چه بیشتر عجله‌ای برای ترخیص پدر نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
خدا رحم كنه
همه انرژي دهنده هاي به ملت يكي يكي دارن از كار ميافتن
آخرین اخبار