اولین مجموعه جامع شهدای ورزشکار آذربایجان‌شرقی رونمایی شد

 همزمان با هفته بسیج اولین مجموعه جامع شهدای ورزشکار آذربایجان شرقی با عنوان سکوی شهادت رونمایی و به بازار کتاب کشور عرضه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مجموعه جامع شهدای ورزشکار آذربایجان‌شرقی دربرگیرنده زندگی نامه، خاطرات و نحوه شهادت تعداد ۵۷ نفر از شهدای ورزشکار آذربایجان شرقی در رشته‌های مختلف همچون فوتبال، والیبال، بستکبال، کشتی، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، ورزش‌های رزمی، تنیس روی میز، کوهنوردی و راگبی است که به رشته تحریر درآمده و نسخه تکمیلی آن در قالب نرم‌افزار اندروید ارائه خواهد شد.

سرهنگ  علیزاده رئیس سازمان بسیج ورزشکاران آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: در ویترین کتاب‌های هشت سال دفاع مقدس و شهدای آذربایجان‌شرقی، روایت زندگی شهدای ورزشکار خالی بود که به لطف الهی توانستیم از اولین کتاب اطلاعات جامع شهدای ورزشکار استان رونمایی کنیم.

سرهنگ  علیزاده گفت: در این کتاب، زندگینامه و وصیت‌نامه هر شهید به صورت مجزا همراه با نحوه فعالیت در رشته ورزشی درج شده است که مخاطبین عزیز می‌توانند اطلاعات کاملی از شهدای ورزشکار را در این مجموعه مشاهده کنند.

او با بیان اینکه هدف از چاپ کتاب سکوی شهادت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در قالب شهدای ورزشکار بود، گفت: در این کتاب زندگینامه ۴ شهید مدافع حرم نیز قید شده است که توانستیم اطلاعات آن‌ها را نیز در کنار شهدای دفاع مقدس در این کتاب بگنجانیم.

علیزاده افزود: اثر فوق به قلم چند تن از فعالین فرهنگی سازمان بسیج ورزشکاران آذربایجان شرقی به نگارش درآمده و توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه عاشورا در ۲۵۶ صفحه به چاپ رسیده است.

او گفت: چاپ جلد دوم کتاب سکوی شهادت در دست تهیه است و تا بهمن ماه امسال این مجموعه به بازار کتاب عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار