دستبرد سارقان به بیمارستان تاریخی مسیح

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اذعان به دستبرد سارقان به بیمارستان تاریخی مسیح، گفت : مالک این بنای ارزشمند تاریخی موظف به حفاظت و نگهداری از آن است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه، گفت : پس از آنکه تابستان امسال با پیگیری‌های زیاد توانستیم بعد از حدود یک دهه این بیمارستان را دوباره جزو بنا‌های ثبت ملی شده استان قرار دهیم، مالک بنا نیز تلاش هایش را برای خروج آن از فهرست آثار ثبت ملی شده آغاز کرد.

او گفت : هم اکنون دعوای حقوقی بین میراث فرهنگی استان و مالک این بنا در دیوان عدالت اداری درحال رسیدگی است و به نظر می‌رسد تا یک ماه آینده رای نهایی صادر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: باتوجه به آسیب‌هایی که این بنا طی سنوات گذشته دیده بود، بویژه آتش سوزی چندماه پیش آن، در نظر داشتیم برنامه مرمت اضطراری روی آن اجرا کنیم، اما تا زمانی که مالک بنا اجازه ندهد این امر امکانپذیر نیست.

او با تاکید براینکه بحث حقوقی مانع از اجرای طرح نجات بخشی بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه شده، افزود: اگر از دعوای حقوقی که اکنون با مالک داریم نتیجه بگیریم، برای مرمت اضطراری آن اقدام خواهیم کرد.

این مسئول به معضل دیگر این روز‌های بیمارستان مسیح یعنی دستبرد سارقین به بخش‌هایی از آن هم اشاره کرد و گفت: سارقینی که بیشتر معتادین متجاهر هستند در یکی دو ماه گذشته دستبرد‌هایی را به سقف و درب و پنجره‌های آهنین این بیمارستان تاریخی داشته‌اند.

قادری ادامه داد: براساس دستورالعمل میراث فرهنگی، مالکین بنا‌های تاریخی ازجمله بیمارستان مسیح موظفند حفاظت لازم را از بناهایشان داشته باشند. بنابراین، مالک شخصی بیمارستان تاریخی مسیح موظف است اقدامات لازم را برای حفاظت از این بنا انجام دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در پاسخ به این سوال که میراث فرهنگی برای حفاظت از این بنا چه اقدامی خواهد داشت، گفت: این بنا مالک شخصی دارد و ما چندان نمی‌توانیم برای حفاظت از آن اقدام کنیم. از سوی دیگر نیروی چندانی هم نداریم که بخواهیم یک نیروی حفاظت را بصورت ۲۴ ساعته آنجا مستقر کنیم، اما یگان حفاظت و نیروی انتظامی مداوم بازدید‌هایی را از آن دارند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.