صنعت برق به دنبال خودکفایی اقتصادی

معاون راهبری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی بر خودکفایی اقتصاد صنعت برق تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ناصر اسکندری معاون راهبری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در بازدید از نیروگاه شهیدسلیمی نکا با بیان اینکه بدلیل پایین بودن قیمت فروش برق نسبت به هزینه تولید، تناسب منطقی بین درآمد‌ها و هزینه‌های صنعت برق وجود ندارد، بر خودکفایی اقتصاد این صنعت تأکید کرد.

او افزود: در این شرایط صنعت برق باید اقتصاد خود را در فضای دیگری سر و سامان دهد، همه میدانیم که نیروگاه‌ها تولیدکننده با ارزشترین کالای قابل خرید و فروش هستند، این کالای با ارزش باید با نگاه اقتصادی تولید و عرضه شود.

اسکندی گفت: با همفکری و اخذ مجوز‌های لازم می‌توان از طریق عقد قرارداد دوجانبه، تولید بیت کوین و عرضه برق در بورس کالا و شیوه‌هایی که تاکنون تجربه نشده، منابع درآمدی جدیدی برای صنعت برق ایجاد کرده و اصولاً برای بقاء این صنعت چار‌های جز تحقق خودکفایی این صنعت نداریم.

او با اشاره به سرآمدی و جایگاه نیروگاه نکا در صنعت برق، افزود: این نیروگاه به عنوان بزرگترین و به تعبیری مادر نیروگاه‌های کشور، با همت و تلاش شما همچنان در بخش‌های ساخت داخل، آمادگی تولید و سایر حوزه‌ها پیشرو و پیشتاز است.

معاون راهبری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی به حساسیت بالای بخش تولید در بین اضلاع سه گانه تولید، انتقال و توزیع، گفت: این صنعت از گذشته توانسته با مشکلات ادامه حیات بدهد و الان هم با توانمندی بالقوه موجود می توان بر مشکلات فائق آمد، چون کارکنان این صنعت بویژه در بخش تولید برای خدمت به مردم عاشقانه کار می کنند.

محسن نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا در این دیدار هم گزارش مبسوطی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام نیروگاه در ارتباط با طرح‌ها و پروژه‌های بهینه سازی و رفع موانع و محدودیت‌های تولید، آمادگی بالای واحد‌ها در تابستان، ارائه کرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.