ایتالیا با فیلم مستند «شب» و فیلیپین با فیلم سینمایی «میندانائو» به جمع کشورهای حاضر در اسکار ۲۰۲۱ پیوستند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، ایتالیا فیلم مستند «شب» به کارگردانی جانفرانکو رزی را برای نمایندگی در رقابت بخش بین‌المللی اسکار ۲۰۲۱ انتخاب کرده است.

این فیلم سینمایی در بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز نمایش داده شد و جوایز متعددی را دریافت کرد. این مستند زندگی کسانی را روایت می‌کند که می‌خواهند از خاورمیانه جنگ زده نجات پیدا کنند.

ایتالیا موفق‌ترین کشور در بخش فیلم‌های بین‌المللی اسکار است که سابق بر این با نام بهترین فیلم خارجی زبان شناخته می‌شود. این کشور تاکنون ۱۱ جایزه اصلی و سه جایزه افتخاری اسکار را دریافت کرده است. آخرین باری که این کشور جایزه اسکار را به خانه برد، سال ۲۰۱۳ و با فیلم «زیبایی بزرگ» بود.

فیلیپین هم دیگر کشوری است که نماینده خود را مشخص کرده و یک درام جنگی به نام «میندانائو» را به اسکار ۲۰۲۱ فرستاده است. این فیلم داستان یک زن مسلمان را روایت می‌کند که از دختر سرطانی خود مراقبت می‌کند و همسرش در جنگ یک افسر پزشکی است و در خط مقدم حضور دارد.

این فیلم سال گذشته در جشنواره فیلم بوسان نمایش داده شد. در جوایز داخلی فیلیپین هم این فیلم ۱۱ جایزه از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگری زن را دریافت کرد.

مهلت ثبت نام آثار برای رقابت‌های اسکار در تاریخ ۱ دسامبر پایان می‌یابد و مراسم اسکار نیز برای برگزاری در تاریخ ۲۵ آوریل برنامه‌ریزی شده است. لیست کوتاهی از فیلم‌های بین‌المللی در تاریخ ۹ فوریه اعلام خواهد شد و نامزد‌های نهایی نیز در ۱۵ مارس اعلام می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار