استاندار کرمان گفت: متاسفانه رتبه فضای کسب و کار این استان غیر قابل باور است و اصلاً وضعیت خوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند استاندار کرمان به همراه جمعی از مسئولان استان از بخش‌های مختلف مرکز نوآوری و شتابدهی (تگ) کرمان بازدید کرد.

او در حاشیه این بازدید به وضعیت کشور اشاره‌ای کرد و گفت: کشور در وضعیت خاصی قرار دارد و امیدوایم که این وضعیت رو به بهبودی رود.

او افزود: این دولت از روز اول کار‌های نوآورانه و مهارت‌های علمی و فناوری در دستور کار قرار داد، اما در دور دوم، دولت مدیریت بحران بوده است.

زینی وند تصریح کرد: استان کرمان باید به لحاظ موقعیت جغرافیایی شرکت‌های دانش بنیان بیشتر و فعال‌تری می‌داشت، به همین دلیل، کرمان از استان‌های هم وزن و هم‌سابقه خود عقب است و متاسفانه رتبه فضای کسب و کار این استان غیر قابل باور است و وضعیت اصلا خوبی ندارد.

او با تاکید بر اینکه نباید منتظر این بود که دولت همه راه‌ها را باز کند و این تفکر درستی نیست و در حقیقت یک عقب گرد است، تصریح کرد: سیستم اداری ما یک سیستم پر پیچ خم و غیر شفاف است و در درون این سیستم اداری باید مدیران شجاع و تسهیل‌گر باشند تا بتوانیم مشکلات استان را رفع کنیم.

استاندار کرمان گفت: با توجه به اینکه رویکرد‌های بنده بر مبنای نیاز‌های استان و کشور است پس همه مدیران باید با این رویکرد‌ها خود را هماهنگ کنند.

زینی وند با بیان اینکه محوریت ما شرکت‌های دانش بنیان است، افزود: پرچم‌دار و قلب توسعه استان کرمان شرکت‌های دانش بنیان هستند و اگر صنایع، معادن، کشاورزی و ... استان در مسیر شرکت‌های دانش بنیان قرار نگیرند در آینده‌ای نزدیک از رده خارج می‌شوند.

او با تاکید برآنکه ما نیاز به انقلاب اداری در نظام اداری داریم، تصریح کرد: قوانین را به شدت سامان خواهیم داد و باید همه به بنده به عنوان استاندار کمک کنید تا این قوانین مزاحم را شناسایی کنیم.

زینی وند بیان داشت: راه را برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و نوآوران باز خواهم کرد و مطمئن باشید که مدیرانِ سنگ انداز در مسیر توسعه استان را برکنار خواهم کرد و جلوی توقف کار‌ها را می‌گیریم.

او گفت: شرکت‌های دانش بنیان بدون شتاب دهنده‌ها و بدون فن بازار مناسب، کاری از پیش نمی‌برند و اعلام می‌کنم که هر طرحی در هر بخشی باید پیوست شرکت دانش بنیان داشته باشد.

زینی‌وند تاکید کرد: بنده به دنبال شو و تبلیغ نیستم؛ زیرا هیچ قصدی برای کاندیداتوری ندارم و مردانه کار می‌کنم و در روز آخر کارم با انگیزه‌تر از روز اول کار خواهم کرد.

او با اشاره به اینکه ساختار مدیریتی این استان از میانگین کشور بالاتر است، افزود: مدیران باید به منظور بهبود فضای کسب و کار بیشتر کار کنند و اگر مدیری کم کاری کند و باعث از دست رفتن حتی یک شغل شود، به شدت با مدیر خاطی برخورد خواهد شد.

مهدی طبیب‌زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز گفت: کرمانی‌ها به نوعی در کار‌های نوآوری در کشور دخیل هستند.

او با بیان اینکه فضای کسب و کار استان کرمان مساعد نیست، افزود: بیمه، دارایی و ... بمب‌های کسب و کار‌های استان هستند.

مسعود ترکزاده رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان هم گفت: پارک علم و فناوری استان از سه ضلع توسعه استان کرمان است و در این سال‌ها اقدامات بسیار خوبی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در استان کرمان انجام شده است.

او افزود: مشارکت بخش خصوصی در استان بسیار اهمیت دارد و راهبرد ما در توسعه علم و فناوری در استان استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی است و برای توسعه متوازن باید به شرکت‌های دانش بنیان توجه بیشتری شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان باید توسعه یابد و استعداد‌ها توانمندی‌های استان کرمان هستند که ما باید حمایشان کنیم.

ترکزاده افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استان کرمان، گستردگی و وسعت آن است و۱۲مرکز رشد با مشارکت دانشگاه‌های استان تجهیز و راه‌اندازی شده و در ماهان یک فضای دو هزار متری کارگاهی رشد و نوآوری داریم.

او با اشاره به اینکه ۱۲ هکتار اراضی آماده واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان در استان کرمان است، تصریح کرد: از سال ۸۷ حدود ۷۰۰ شرکت به پارک علم و فناوری آمده و رفته‌اند و ۲۱۳ شرکت در حال حاضر با پارک همکاری می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان با بیان اینکه ۵۸ شرکت دانش‌بنیان در شهر کرمان فعالیت می‌کنند، گفت: از سال ۱۳۹۷، ۱۱میلیارد تومان از شرکت‌های دانش بنیان در قالب تسهیلات حمایت شده است.

او با اشاره به اینکه ۲۶۷ محصول صادراتی در استان به همت شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده است، افزود: در شهرک ایجاد شده علم و فناوری، ۴۹ شرکت جانمایی شده و زیرساخت‌های آب و برق نیز به شهرک رسیده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.