زینی وند گفت: با برداشتن گام‌هایی برای رفع چالش‌ها و بهبود فرایندها، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود را اجرایی می‌کنیم.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی زینی وند رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی مبسوط با حضور کارشناسان موضوعی این مرکز و نیز مشاوران متعدد درون و برون‌سازمانی، اظهار کرد: با تشکیل کمیته‌هایی، مسائل، چالش‌ها و مشکلات مرکز شناسایی و در راستای آن راهکار‌های مترتب بر آن‌ها احصاء شد.

وی افزود: طی ماه‌های آینده بر اساس مسئله یابی مشکلات مرکز بین الملل احصا می‌شود و با برداشتن گام‌هایی برای رفع چالش‌ها و بهبود فرایندها، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود را اجرایی می‌کنیم.

زینی وند گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود و نیز اهتمام و جدیت در انجام امور قصد داریم مطالبات و چالش‌های رسوب شده را برآورده ساخته و این مرکز را با اجرای برنامه‌های مترقی و کیفیت زا، به بازوی توانمند وزارت آموزش‌وپرورش تبدیل نماییم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به چند مسئله مهم و راهکار متناسب با آن گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل، کسری اعتبارات ارزی و ریالی برای تأمین و پرداخت حق‌الزحمه‌ها و سایر امور رفاهی و نیز احکام صادره از سوی دیوان است. در این راستا جلسات متعدد و راهگشایی را با مدیران سازمان و برنامه‌وبودجه داشته‌ایم و خرسندم که به اطلاع برسانم تا حدودی مساعدت آن دستگاه در این زمینه جلب شده است.

وی همچنین از نشست خود با معلمان منقضی خدمت خبر داد و گفت: مسائل و مشکلات این معلمان از زمان‌های گذشته همچنان وجود دارد که سعی در برطرف ساختن آن‌ها داریم.


بیشتر بخوانید


زینی وند یکی دیگر از برنامه‌های این مرکز را توجه به سیستم نظارت به‌ویژه در حوزه‌های مالی، عملکردی، فرایندی و آموزشی برشمرد و اظهار کرد: درصدد ایجاد سازوکار نظارتی قوی و مستقلی هستیم تا بتوانیم در این زمینه شفاف‌سازی کنیم و با برطرف ساختن نقاط ضعف و اطلاعات کسب شده، گام‌های مؤثری برداریم.

زینی وند با اشاره به این‌که مأموران اعزامی امور مالی صرفاً اعتبارات دولتی را رصد کرده و تاکنون نظارت بر سایر درآمد‌ها به‌طور جدی ورود نداشته‌اند، گفت: قصد داریم با ایجاد یک سامانه چابک و به‌روز، یک سیستم نظارتی قوی ایجاد کنیم تا ضمن رصد لحظه‌ای عملکرد‌ها و فرایند‌ها بتوانیم چالش‌های موجود را به‌سرعت برطرف کنیم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور به نبود اطلاعات کافی در خصوص کم و کیف معلمان تبعی اشاره و اظهار کرد: قصد داریم بانک اطلاعاتی جامعی از نیرو‌های انسانی ایجاد و با برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای این معلمان به ارتقا کیفیت آموزش نیز کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نمی‌توان از ظرفیت «پلتفرم شاد» در مدارس خارج از کشور استفاده کرد، اظهار کرد: قصد داریم از ظرفیت‌های آموزش مجازی خوبی که در مدارس بین‌الملل داریم برای پوشش این ضعف استفاده کنیم. طی هفته‌های گذشته مدارس کشور عراق را با دایر کردن برنامه‌های آموزش مجازی از همین‌جا هدایت کرده‌ایم که خوشبختانه با استقبال و رضایت مخاطبان و مسئولان مواجه شده است.

وی ادامه داد: کمیسیون ملی آیسسکو دارای ظرفیت بالقوه‌ای است و با عنایت به این‌که با گستره وسیعی از سازمان‌ها و دستگاه‌ها ارتباط دارد می‌تواند اعتبار ارزنده‌ای برای آموزش‌وپرورش کسب کند. بر این اساس کمیته‌ها را فعال کردیم و با به‌کارگیری مشاوران متعدد و صاحب‌نظر قصد داریم از ظرفیت تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای ارتقا جایگاه این کمیسیون و نیز بالا بردن شأن جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.

زینی وند با اشاره به ضعف ساختار و تشکیلات اداری مرکز گفت: در حال حاضر و در ساختار کنونی علی‌رغم نیاز مبرم به وجود یک اداره مستقل حقوقی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.