معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلی در خصوص تامین مرغ گرم و منجمد در استان وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار این استان با بیان اینکه مشکلی در خصوص تامین مرغ گرم و منجمد در استان وجود ندارد اظهار داشت: از فردا چهارشنبه مرغ به وفور در بازار استان توزیع می‌شود.

او افزود: مشکل کمبود مرغ که در روز‌های اخیر در استان شکل گرفت، مشکلی در گستره ملی بود.


بیشتر بخوانید


نصیری اضافه کرد: مشکل کمبود مرغ در استان وجود ندارد و کمبودی که در بازار در روز‌های اخیر مشاهده شده است، ناشی از مهار افزایش قیمت مرغ بود چرا که مرغدارای‌ها تلاش داشتند تا تولیدات خود را به قیمت کشوری توزیع کنند که در برابر آن‌ها مقاومت شد.

او با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های استان، ادامه داد: هم اینک دو میلیون و ۳۰۰ هزار جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است و در آبان نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که این موضوع حاکی از تامین مرغ موردنیاز در استان است.

نصیری گفت: با هماهنگی به عمل آمده با اتحادیه مرغداران، مرغ از روز آینده در استان به وفور یافت می‌شود.

او افزود: ۴۰ تن مرغ منجمد نیز تامین شده و در سطح استان توزیع می‌شود.

نصیری با تاکید بر برخورد با مرغداری‌های متخلف اضافه کرد: مرغداری‌هایی که از جوجه‌ریزی آن‌ها بیش از ۵۵ روز بگذرد و اقدامی در خصوص توزیع مرغ خود نکنند به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

او با بیان اینکه مهار التهاب بازار مهمترین اقدام در شرایط کنونی است ادامه داد: عرضه و تقاضا و به دنبال آن قیمت مرغ در روز‌های آینده به تعادل خواهد رسید و مردم نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.