با شکایت شهرداری ، تنها موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سال ۹۲ با کمک شورای شهر اسبق نهاوند با قرارداد با میراث فرهنگی موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند با عنوان موزه مشارکتی در شهرستان نهاوند فعال شد که در زمان گشایش مورد استقبال مردم و گردشگران قرار گرفت.
اما متاسفانه صبح امروز و پس از ۲سال اصرار شورا اسلامی شهر ،  بر تخلیه موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند وسایل موزه بسته بندی و از قرار معلوم قرار است به مرکز استان منتقل شوند و موزه شهر قدیمی نهاوند با ۷هزار سال سابقه تاریخی،  برای همیشه تعطیل شود.

شورای اسلامی شهر نهاوند برای پس گرفتن مکان این موزه که متعلق به شورا بوده است از میراث فرهنگی شکایت کرده بود و در نهایت موفق به تخلیه آن و انتقال آثار به همدان شده است.

اختلاف حقوقی تنها موزه تاریخی نهاوند را تعطیل کرد

مردم نهاوند به یاد دارند که در ساعت ۵عصر تاریخ ۱۱بهمن سال ۱۳۹۲ پس از برگزاری همایش تخصصی تاریخ و فرهنگ نهاوند با حضور نماینده وقت دکتر سنایی،ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ،  استاندار و جمعی از مسئولان  موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند افتتاح و موجب خوشحالی آن هاشد.

تعطیلی تنها موزه تاریخی نهاوند

در آن روز با حضور دکتر سنایی نماینده وقت نهاوند آقای ایزدی مدیر کل وقت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استاندار و جمعی از میهمانان استانی و کشوری افتتاح شد.
 اما امروز با گذشت ۷سال از آن خبر مسرت بخش امروز خبر تاسف بار تعطیلی تنها موزه تاریخی نهاوند که این شهرستان بیش از ۷هزارسال قدمت دارد را شنیدیم.

تعطیلی تنها موزه تاریخی نهاوند

محسن جانجان مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نهاوند در گفت: در سال ۹۲ بر اساس تفاهم نامه ای که با شهردار و شورای اسلامی وقت با مدیر کل ما انجام شده بود این ساختمان قدیمی به ما واگذار شد.

مدیر اداره میراث فرهنگی نهاوند افزود: متاسفانه در نهاوند مکانی بهتر از اینجا برای بازدید گردشگران از آثار تاریخی نهاوند نیست چون در مرکز شهر و خیابان اصلی است.

جانجان بیان کرد: میراث فرهنگی به خاطر گردشگران و مردم نهاوند از ابتدا تاالان حدود ۳۰۰میلیون خرج فضا سازی این مکان برابر استاندارد موزه ها کرد و آن را مجهز به دوربین های مداربسته کرد.

امیدجلالوند رئیس شورای اسلامی شهر نهاوند اظهار داشت: من و اعضای شورای شهر در جریان تعطیلی و نامه نگاری ها برای تعطیلی این موزه نبودیم و خبر را از رسانه ها شنیدیم.

تعطیلی تنها موزه تاریخی نهاوند

وی گفت: این کار اصلا ربطی به شورای شهر ندارد و یک مسئله حقوق بین شهرداری و اداره میراث فرهنگی بوده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار