شرکت BOE به تازگی اعلام کرد که قصد دارد اولین نمایشگر ۵۵ اینچی کوانتومی را در سال آینده وارد بازار کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت BOE که یک مجموعه چینی فعال در زمینه ساخت نمایشگر به شمار می‌رود، اعلام کرده که در حال ساخت یک نمایشگر ۵۵ اینچی از نوع UHD AMQLED است که کیفیت 4K داشته و از دیود‌های کوانتومی یا همان ساطع کننده نور استفاده می‌کند. این موضوع یک موفقیت بسیار بزرگ برای شرکت BOE به شمار می‌رود و این شرکت اعلام کرده که در ابتدای سال جاری میلادی قصد دارد اولین نمایشگر بزرگ پشتیبانی کننده از دیود کوانتومی را وارد بازار خواهد کرد.

این نوع نمایشگر‌ها عملکردی جدا از نمایشگر‌های موجود در بازار دارند و بر خلاف آن‌ها که برای دیده شدن تصویر باید از پس زمینه خود نور دریافت کنند، این نوع نمایشگر‌های از خودشان نور منعکس می‌کنند و به این ترتیب طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها برای بیننده نمایش داده می‌شود. علاوه بر این دیود‌ها عمر بسیار بالاتری دارند و در صورت موفق بودن طرح شرکت BOE انتظار می‌رود از این نمایشگر در گوشی‌های هوشمند و سایر لازم دارای نمایشگر نیز استفاده شود.

نمایشگر کوانتومی

مشخصات سخت افزاری نمایشگر کوانتومی BOE

بر اساس اطلاعات منتشر شده از شرکت BOE، این نمایشگر از رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ بهره می‌برد و از طیف گستردگی رنگ ۱۱۹٪ NTSC استفاده می‌کند؛ علاوه بر آن کنتراست استفاده شده در این نمایشگر ۱.۰۰۰.۰۰۰: ۱ است که دامنه کاربرد نمایشگر را به میزان بسیار زیادی افزایش خواهد داد. گفتنی است؛ که شرکت BOE تمرکز بسیار خاصی را روی این حوزه داشته و در سال ۲۰۱۷ شرکت BOE نمونه‌های اولیه ۵ و ۱۴ اینچی نمایشگر‌های AMQLED معرفی کرد که این نمایشگر‌ها توانستند توسط انجمن بین‌المللی نمایش اطلاعات تایید شده و جایزه بهترین دستاورد این سال را دریافت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار