مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌ جنوبی گفت: تسهیلات سیل زدگان استان ابلاغ شده است و در مجموع ۹۱ واحد نیاز به احداث دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  آسمانی ‌مقدم مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌ جنوبی گفت: در سیل شهریورماه امسال بسیاری از منازل به ویژه در مناطق روستایی خراسان‌ جنوبی دچار آسیب شدند.

او افزود: بعد از بررسی‌ های کارشناسان مشخص شد در شهر ‌های سیل زده حدود ۱۳ واحد و در روستا ‌های خراسان‌جنوبی نیز ۷۸ واحد نیاز به احداث جدید دارند.

آسمانی مقدم با بیان اینکه در مجموع ۸۰ واحد مسکونی نیز در شهر‌ ها و روستا ‌های سیل زده خراسان‌جنوبی نیاز به تعمیر دارند، ادامه‌داد: در حال حاضر تسهیلات مورد نیاز برای اعطا به سیل‌زدگان ابلاغ شده و افراد با تشکیل پرونده می ‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون درخواستی برای تشکیل پرونده جهت اعطای تسهیلات نداشته‌ایم، اظهار کرد: جهت بازسازی واحد ‌های مسکونی شهری ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله اعطا می‌ شود.

او اظهار کرد: در مناطق روستایی نیز جهت بازسازی واحد‌ های مسکونی آسیب دیده از سیل ۴۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با نرخ چهار درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می ‌شود.

آسمانی‌مقدم با اشاره به اینکه جهت تعمیر منزل آسیب دیده از سیل نیز ۱۵ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود، بیان‌کرد: در مورد تسهیلات بلاعوض نیز در مناطق شهری آسیب دیده از سیل جهت احداث ۱۲ میلیون تومان، کمک معیشتی پنج میلیون تومان و جهت اسکان موقت نیز ۱۲ میلیون تومان پرداخت می ‌شود.

او تصریح کرد: در زمینه تسهیلات بلاعوض در مناطق روستایی نیز ۱۰ میلیون تومان جهت احداث، ۱۰ میلیون تومان جهت اسکان موقت و پنج میلیون تومان نیز برای کمک معیشتی پرداخت می‌ شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی گفت: امیدواریم هم استانی‌ های آسیب دیده از سیل شهریور ماه امسال هر چه زودتر با تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات بتوانند مشکل مسکن خود را رفع کرده و هر چه سریع منزل مسکونی خود را احداث و یا تعمیر کنند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.