معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان نسبت به آماده‌سازی نقاهتگاه‌ها و قرنطینه محله همکاری و اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: در راستای اجرای طرح محله‌محور مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا، فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان نسبت به آماده‌سازی نقاهتگاه‌ها و قرنطینه محله همکاری و اقدام کنند.

او افزود: طرح بسیج محله محور تحت عنوان حاج قاسم سلیمانی که با همکاری سپاه و بسیج انجام می‌شود با راهکار‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی می‌تواند نقش مهمی در مهار و کاهش شیوع کرونا ایفا کند.


بیشتر بخوانید


مردانی اضافه کرد: فرمانداران و سایر دستگاه‌های مسئول در اجرای هرچه بهتر این طرح مشارکت و همکاری کنند و زیرساخت‌های لازم را فراهم آورند.

او با تاکید بر رعایت کاهش کارمندان دستگاه‌ها و نهاد‌ها در شهر‌های قرمز به یک سوم و در شهر‌های نارنجی به یک دوم، ادامه داد: نیرو‌های شرکتی هم شامل این طرح می‌شوند و باید آن‌ها نیز همانند نیرو‌های رسمی و پیمانی دورکاری کنند.

مردانی با بیان اینکه عامل حدود ۷۰ درصد شیوع کرونا در استان تجمعات خانوادگی و مراسم‌های ترحیم و عروسی است، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به حضور مداحان زیر مجموعه خود در این مراسمات نظارت بیشتری داشته باشند.

او نظارت بر ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری را از دیگر ضروریات مهار شیوع کرونا دانست و افزود: مواردی مبنی بر تخلف ناوگان برون شهری مبنی تخطی از مصوبه ۵۰ درصد ظرفیت گزارش شده که می‌طلبد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به نظارت‌ها اهتمام بیشتری به کار گیرد.

مردانی با بیان اینکه ۹۰ اصناف چهارمحال و بختیاری طی ۲ روز ابتدایی از اجرای محدودیت‌های آذرماه، همراهی داشته‌اند، اضافه کرد: امید است با همین همراهی و مشارکت مناسب طی ۲ هفته بتوان در قطع زنجیره انتقال و کاهش موارد ابتلا گام اساسی برداشته شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار