رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: کارگروه اجرای قانون جامع حدنگار در آذربایجان شرقی تاثیر گذار بوده و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان طی هفت ماهه امسال تثبیت شده که رقم خوبی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، خلیل اللهی  رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: رئیس دستگاه قضا امسال محور‌های متعددی در راستای طرح‌های تحولی قوه قضائیه مطرح کرده‌اند که یکی از این موضوعات حفظ حقوق عامه بوده است.

او افزود: یکی از مصادیق حقوق عامه بحث اجرای دقیق قانون جامع حدنگار بوده که رئیس محترم قوه قضائیه تاکید فراوانی بر این موضوع دارند.

او با تاکید بر پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز، گفت: برخی اراضی ملی و منابع طبیعی طمع انگیز بوده و افراد سودجو به دنبال ساخت و ساز‌های غیرمجاز بوده و از این‌رو دستگاه‌های مربوطه مکلف به اجرای دقیق قانون و پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز هستند.

خلیل‌اللهی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن،گفت: این دستورالعمل جزو اولویت‌های محوری و تحولی قوه قضائیه بوده و بر اساس آن برای تمام دستگاه‌های نظارتی وظایفی تعیین شده و به صورت جدی از سوی دستگاه قضایی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.