سناتور جمهوری‌خواه ایالت آلاسکا فشار دونالد ترامپ بر قانونگذاران ایالتی برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری را بی‌سابقه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انکار نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داد هم حزبی‌های او را نیز درآورده است.

سناتور لیسا مرکاوسکی روز یکشنبه از دونالد ترامپ خواست تا روند انتقال قدرت به دولت جدید را آغاز کند.

سناتور جمهوری خواه ایالت آلاسکا با انتشار بیانیه‌ای در حساب توئیتری خود فشار ترامپ بر قانونگذاران ایالتی برای تغییر نتیجه انتخابات را بی سابقه دانست و نوشت: رئیس جمهور ترامپ فرصتی برای طرح دعوی در پرونده ادعا‌های خود داشته است و دادگاه‌ها تاکنون آن‌ها را فاقد صلاحیت دانسته اند. یک کارزار فشار بر قانون گذاران ایالتی برای تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات نه تنها بی سابقه است بلکه با روند دموکراتیک ما مغایرت دارد. زمان آن فرا رسیده است که روند انتقال کامل و رسمی آغاز شود.

سناتور هم حزبی ترامپ حمایت از ایمان شهروندان آمریکا به سیستم انتخابات و یکپارچگی روند کار را حائز اهمیت دانست و از رئیس جمهور فعلی آمریکا خواست تا به این اصول احترام بگذارد.

روز گذشته روزنامه جروزالم پست نیز در مطلبی فشار هم حزبی‌های ترامپ بر او به منظور پذیرش شکست در انتخابات را تائید کرد.

از زمان اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ سناریوی تقلب گسترده در انتخابات را به جد در دستور کار خود قرار داده است و حتی با فشار و انتقاد هم حزبی‌های خود حاضر به کوتاه آمدن نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار