یک کارشناس اقتصادی گفت: به نظر می‌رسد بانک مرکزی توانسته است، بازار ارز را از دست دلالان ارزی خارج کند، زیرا مدتی می‌شود که دلالان قادر به تعیین قیمت ارز نیستند و از این مسئله شاکی هستند.

علی اکبر کرمی کارشناس مسائل ارشد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان, در خصوص اتفاقات اخیر در حوزه ارز اظهار کرد: کاهش قیمت دلار همچنان ادامه داد و انتظار می رود  با خروج ترامپ از کاخ سفید, این کاهش بیشتر شود. همچنین در حال حاضر دسترسی به درآمدهای ارزی در کشور کم است.در صورتی که بتوانیم  به درآمدهای ارزی خود دسترسی پیدا کنیم, می توانیم شاهد کاهش نرخ دلار تا مرز ۲۰ هزار تومان نیز باشیم.

وی ادامه داد: چند روز پیش خبری مبنی بر سقوط ارزش دلار در برابر یورو منتشر شد اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که  دلار با وجود عقب نسینی اندک خود, همچنان مهم ترین ارز برای مبادلات جهانی است.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد:روز گذشته دلالان ارزی سعی داشتند تا با افزایش خرید بتوانند، نرخ دلار را به ۲۶ هزار تومان برسانند. طی چند ساعتی که از امروز گذشت متوجه شدیم که بازار سازها نرخ دلار را در دست گرفته اند و قیمت افزایش نرخ دلار نکرد. به نظر می‌رسد بانک مرکزی توانسته است، بازار ارز را از دست دلالان ارزی خارج کند، زیرا مدتی می‌شود که دلالان قادر به قیمت گذاری در بازار ارز نیستند و از این مسئله نیز شاکی هستند.


بیشتربخوانید

آینده سرمایه گذاری در بازار دلار و سکه خسارت زاست!


کرمی در پایان تصریح کرد: نقدینگی بالا در سراسر کشور, مانع افزایش قیمت ارز می شود.البته باید این مسئله را در نظر بگیریم که بازار ارز در تعطیلات به واسطه کاهش تقاضا, شاهد کاهش قیمت خواهد بود  و انتظار می رود با توجه به روند دو هفته گذشته، دلار همچنان در مسیر کاهش قیمت باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار