معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: برای جداسازی افراد مبتلا به کرونا از دیگر اعضای خانواده، نیازمند ایجاد فضای لازم برای استقرار هفت هزار تخت در استان زنجان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صائینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه نقاهتگاه‌های آماده شده در استان زنجان حالت پیش بیمارستانی دارد و کفاف شرایط موجود را نخواهد داد، گفت: برای جداسازی افراد با تست‌های مثبت کرونا نیازمند اقامتگاه‌هایی با فضای بیشتر هستیم.

او افزود: در موج اول شیوع ویروس کرونا، در صورت ابتلای یک فرد به این بیماری تنها ۴۰ درصد افراد خانه به آن مبتلا می‌شدند، اما در موج جدید یک فرد مبتلا ۱۰۰درصد افراد خانواده را مبتلا می‌کند.

صائینی به اهمیت ایجاد نقاهتگاه‌های بیشتر برای مدیریت و کنترل این بیماری اشاره کرد و گفت: جمعیت خانوار‌های استان زنجان تعیین و نقشه بندی عملیاتی انجام  گرفته و امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات خودرویی و بیمارستانی نیز تعیین و اعلام شده است.

او گفت: برای انجام تست‌های سریع در مناطق مختلف باید پایگاه‌ها و مراکزی ایجاد شود و به همین منظور می‌توان از ظرفیت مدارس استان زنجان هم استفاده کرد.

صائینی جداسازی پایگاه‌های سلامت با مراکز ۱۶ ساعته را و مهم دانست و ادامه داد: به جهت اطمینان خاطر خانواده‌ها برای بهره مندی از دیگر خدمات پایگاه‌های سلامت و رعایت موارد بهداشتی جداسازی این مراکز ضروری است.

او ادامه داد: واحد‌های حمایتگر در پی افراد سالمندی که نیازمند کمک هستند رفته و با تامین مایحتاج آن‌ها از ورود سالمندان به اجتماع جلوگیری می‌کنند.

صائینی با بیان اینکه ۸۸ درصد مرگ و میر‌های ناشی از کرونا مربوط به افراد سالمند است، گفت: با فعالیت تیم‌های حمایتگر این افراد قرنطینه معکوس شده و در خانه خواهند ماند و با کاهش ابتلای سالمندان به کرونا شمار بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از این ویروس کاسته خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه بسیج با تمام توان وارد عرصه شده است، گفت: واحد‌های حمایتگر باید به بسیج متصل شوند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
آقای دکتر ! همون موج اول هم صد درصد بود شما ها نتونستین جمعش کنین الات اینطور شده . این که اینقدر قدرت سرایت بره بالا یه چیز غیر علمی هست