لطیفی گفت: در سال ۹۸ حدود هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو به ارزش پنج میلیون و ۷۲۲ هزار و ۷ دلار به ۹ کشور صادر شده است.

صادرات بیش از ۵.۷ میلیون دلاری خودرو در سال ۹۸به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گمرک، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: در سال ۹۸، حدود هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو به وزن یک هزار و ۵۷۳ تن به ۹ کشور هنگ کنک، تایوان، سوریه، امارات، اسپانیا، چین، عراق و ترکیه صادر شده است.

وی افزود: کشور عراق با ۳ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۹۰۰ دلار، آذربایجان با یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۰۰ دلار، سوریه با ۹۸۱ هزار و ۸۲۵ دلار سه مقصد اول خودرو‌های ایرانی بودند.

لطیفی در ادامه در خصوص میزان صادرات خودرو گفت: هنگ کنگ با ۱۱۶ هزار و ۸۶۲ دلار، اسپانیا با ۹۶ هزار و ۳۶۲ دلار، تایوان با ۷۹ هزار و ۵۲۱ دلار، چین با ۳۶ هزار و ۶۰۰ دلار، ترکیه با هفت هزار دلار و امارات با چهار هزار و ۶۶۲ دلار دیگر خریداران خودرو از کشورمان بودند.

سخنگوی گمرک در خصوص خودرو‌های صادراتی توضیح داد: خودروی ساینا بیش از ۹۰ درصد سبد صادرات خودرو در سال ۹۸ را به خود اختصاص داده است و پراید، تیبا، کوئیک، سمند، پارس، ۲۰۷، هایما، دنا و ... مابقی سهمی کمتر از ۱۰ درصد را در بر می‌گیرند.

لطیفی افزود: بیشترین تنوع خودرویی با خودرو‌های تیبا، ساینا، کوئیک، وانت آریسان، پژو پارس، پراید ۱۳۱ و رهام به مقصد اسپانیا تعلق دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: گمرک ، خودرو ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۹ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
خخخخخخخخخ-خدا وکیلی چطوری روشون میشه اینقدر صادرات دارن بگن--خخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار