دارابی از مایه کوبی ۸۰۰ هزار نوبت سر دام علیه بیماری‌های واگیر در دهلران خبر داد.

 ایوب دارابی رئیس شبکه دامپزشکی دهلران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: در هفت ماهه اول  امسال ۸۰۰هزار نوبت سر دام علیه بیماری‌های واگیر مشترک بین انسان و دام همچون آبله گوسفند و بز، تب مالت بره و بزغاله، تب مالت گاو و گوساله، هاری اکتیمای واگیر، طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) توسط شبکه دامپزشکی و بخش خصوصی مایه کوبی شده است.

او افزود: این شهرستان با ۳۵۰ هزار راس دام سبک، ۱۲ هزار راس دام سنگین، ۲۷ واحد مرغداری گوشتی و تجاری، مزارع پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی و زنبورستان‌ها نقش موثری در تولیدات دارد و به عنوان قطب دامپروری استان ایلام مطرح است.

رئیس شبکه دامپزشکی دهلران به نظارت بر کشتار ۴ هزار و ۴۴۹دام سبک و سنگین اشاره و بیان کرد : از این میزان کشتار ۱۶تن گوشت تولید و روانه بازار مصرف شهرستان شده است.

دارابی ادامه داد: دامپزشکی این شهرستان نظارت بهداشتی ۲ هزار و ۸۰۰راس دام سبک و سنگین قاچاق داشته است که از این میزان ۴۰۰راس گاومیش بوده است.

او اضافه کرد : همچنین در این مدت ۴۴۶کیلوگرم مواد غذایی فاسد شامل (مواد لبنی، تخم مرغ، گوشت مرغ، ماهی، گوشت قرمز) در این شهرستان معدوم شده است.

او افزود: این میزان آلایش خوراکی ضبطی به دلیل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام (فاسیولوز، کیست هیداتید و…) حدود ۲ هزار کیلو گرم بوده که معدوم سازی شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی دهلران بیان داشت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۵ هزار و ۶۵۴ مورد نظارت بهداشت عمومی از اماکن عرضه گوشت و فرآورده‌های خام دامی در شهرستان صورت گرفته است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.