مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: نسخه نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه های درمانی سهم بسزایی در کاهش مراجعه حضوری و صیانت از سلامت مردم دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق جلیلی مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های درمانی و کاهش مراجعات به شعب و کارگزاری‌ها برای تحویل و یا تمدید دفترچه، گامی مهم و ارزشمند در شرایط بحرانی امروز با توجه به همه گیری ویروس کرونا است.

او افزود: این طرح ضمن اینکه باعث سرعت، سهولت، بهبود و گسترش خدمات درمانی می‌شود، نقطه عطفی در عملکرد سازمان تامین اجتماعی به شمار می‌آید که در این شرایط حساس به کمک مردم آمده، همچنین خدمات الکترونیکی و حذف مراجعه حضوری جزو برنامه توسعه و با هدف استقرار دولت الکترونیک و سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی است.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح ۳۰۷۰ اشاره کرد و بیان داشت: در این طرح، ۳۰ خدمت حضوری به صورت غیرحضوری ارائه و سالیانه از ۷۰ میلیون مراجعه غیرضروری به تامین اجتماعی جلوگیری می‌شود، همچنین خدمات الکترونیکی به اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی و کاهش مراجعات و جلوگیری از تجمعات کمک می‌کند.

این مقام مسئول، طرح خدمات الکترونیک را اقدامی هوشمندانه و باتوجه به بیماری کرونا مسئولانه و درجهت صیانت از جان و سلامت مردم دانست و بر پرهیز از حضور در جلسات و تجمعات و مراسمات و استفاده از ماسک تاکید کرد و ادامه داد: گسترش خدمات الکترونیکی و تامین اجتماعی دیجیتال نیاز روز جامعه بوده و سازمان تامین اجتماعی در این عرصه پیشرو و پیشگام است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی خوزستان از همه پزشکان، دندانپزشکان، داروخانه ها، مراکز تصویربرداری، آزمایشگاه ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز و موسسات شخصی، خصوصی و دولتی خواست در طرح نسخه نویسی الکترونیک مشارکت و همکاری کنند.

او اظهار داشت: جمعیت ۴۵ میلیونی بیمه شدگان تامین اجتماعی ظرفیتی بزرگ و بالقوه برای پزشکان و مراکز درمانی است و طرح نسخه نویسی الکترونیک، با هدفِ افزایش مراکز طرف قرارداد به منظور دسترسی سریع و آسان بیمار به پزشک و مراکز درمانی، ارتقا و بهبود کمی و کیفی خدمات درمانی، رضایتمندی بیمه شدگان و همچنین پرداخت بروز مطالبات پزشکان و موسسات و مراکز درمانی و بیمارستانی اجرایی شده است.

جلیلی تصریح کرد: نسخه الکترونیک از سال ۱۳۹۸ در بسیاری از مراکز ملکی تامین اجتماعی در سراسر کشور از جمله استان خوزستان آغاز شده و هم اکنون درصدد تسری این طرح به مطب پزشکان و داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری و درمانی و بیمارستانیِ خصوصی و دولتی طرف قرار داد هستیم، ضمن اینکه بانک رفاه جهت پرداخت وام به منظور تجهیزِ مطب پزشکان، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز درمانی، تصویربرداری و فیزیوتراپی به وسایل و سخت افزار‌های رایانه مورد نیاز آمادگی دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار