دانشمندان استرالیا نسبت به شیوع سرخک در شرایط همه گیری ویروس کرونا هشدار دادند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، دانشمندان موسسه تحقیقات کودکان مورداک در ملبورن هشدار دادند که توقف واکسیناسیون کودکان در شرایط همه گیر ویروس کرونا، می‌تواند به شیوع سرخک منجر شود.
داده‌های شش ماه اول سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که تعداد موارد سرخک در اکثر کشور‌ها در حال کاهش است، اما این کاهش ممکن است برای شیوع آینده بسیار خوب باشد.

دانشمندان اعلام کرده‌اند که کاهش میزان ابتلا به سرخک در سال جاری مشخصه چرخه اپیدمی عفونی است. ویروس کرونا بر اقتصاد کشور‌ها تأثیر منفی گذاشته است که این موضوع به نوبه خود منجر به افزایش سطح گرسنگی می‌شود. سو تغذیه، همراه با سیستم ایمنی سرکوب شده، احتمال بهبودی از سرخک را کاهش می‌دهد.

دانشمندان معتقدند در آینده نزدیک، اغلب در کشور‌های در حال توسعه، ممکن است تعداد کودکان واکسینه نشده علیه سرخک افزایش یابد، به همین دلیل، در سال ۲۰۲۱، سرخک ممکن است مقیاس یک اپیدمی را بدست آورد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
سلام تو رابه سرعت آن قسم چرا بعضی کارگران شرکت راه سازی که نگهبان هست در شرکت به اک شهرستان سلماس ۸ ساله که عیدی نمیدهندخودشم مستاجرین کجا یزد ای مساکین به داد مستاجران دیگر اقشار مانند بسیجیان مستاجر که حق ندارن با خودشان گوشی ببرن اگه هم ببرم باید اونجا تحویل بدهن تا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
بد ترجمه کردی
آخرین اخبار