رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به‌منظور زیست بهتر برای کارتن‌خواب‌ها، سامان‌سرا‌هایی برای این افراد در سطح شهر ایجاد شده است.

فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، درباره مکان‌های ساماندهی کارتن‌خواب‌ها اظهار داشت: به کمک خیران، انجمن‌های‌حمایتی و بخش خصوصی دو مکان مجزا برای آقایان و بانوان کارتن خواب با نام سامان‌سرا در اصفهان ایجاد شد. افراد کارتن خواب در سطح شهر برای شرایط زندگی بهتر به این سامان‌سرا‌ها می‌روند.

او  درباره شرایط خوب سامان‌سرای بانوان گفت: با توجه به بیماری کرونا افراد پس از آزمایش وارد سامان‌سرا می‌شوند. این افراد به لحاظ روحی‌روانی و بعضاً جسمی دچار مشکل هستند که طی دوره ۶ ماهه توسط پزشکان و روان‌شناسان درمان و پس از دوره درمان در زمینه‌های کاری سامان‌سرا از جمله آشپزخانه مشغول به کار می‌شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی اصفهان افزود: بانوان پس از گذراندن دوره‌ها، تحت آموزش مشاغل و فعالیت‌های خانگی قرار می‌گیرند تا بتوانند درآمد کسب کنند. در سامان‌سرای آقایان فقط مکانی برای غذا و خواب وجود دارد و در این سامان‌سرا‌ها آقایان نسبت به بانوان آزادی عمل بیشتری دارند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.