لطیفی: تیم ملی فوتبال جوانان، بودجه قابل توجهی ندارد

کارشناس فوتبال کشورمان درخصوص تیم ملی جوانان و مسائل مختلف صحبت‌هایی را بیان کرد.

علی لطیفی، بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال تهران و پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت‌‎وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با انتخاب داود مهابادی به عنوان سر مربی تیم ملی جوانان و حمید درخشان به عنوان مدیر فنی تیم ملی جوانان بیان کرد: برای من افتخار است که گزینه هدایت جوانان ملی پوش بودم. این موضوع به سال‌ها حضور من در تیم‌های پایه برمی گردد. افتخار من است که کاشف بسیاری از بازیکنان جوان لیگ برتری بوده ام. تیم ملی جوانان شرایط بسیار سختی از نظر مالی دارد و بودجه قابل توجهی ندارد.

او ادامه داد: من سال‌ها در خدمت محمد مهدی نبی بوده ام، اما بسته به نظر او از حضور من در تیم ملی جلوگیری شد و نظر نبی فقط روی درخشان و مهابادی بود. با توجه به صحبت‌هایی که با یکی از اعضای کمیته فنی داشتیم به من گفتند که همزمان نمی‌توانم ۲ تیم را هدایت کنم، چون یکی از تیم‌های لیگ دسته یک خواهان من است. به هر حال قرعه به نام من نیفتاد و شانس با مهابادی و درخشان بود. نبی هرگز اشتباه نکرده است؛ او انتخاب‌های درست و خوبی انجام داده است. بار‌ها گفته ام و باز هم تاکید می‌کنم، با توجه به پتانسیلی که تیم ملی جوانان ما دارد؛ جدا از حضور در جام جهانی، می‌تواند یکی از چند تیم برتر این جام در جهان باشد.

قلعه نویی با گل گهر خودی نشان داد

لطیفی در خصوص این که قلعه نویی توانسته با تیم جدیدش تا کنون ۶ امتیازی شود، اظهار کرد: باشگاه گل گهر سیرجان با سرمایه گذاری‌های زیادی که انجام داده است، توانست امیر قلعه نویی و بازیکنان گران قیمتی را جذب کند. این تیم پر امکانات، توانست با آوردن امیر قلعه نویی به سیرجان خودی نشان دهد. او نیز توانست خود را ثابت کند که انتخاب مناسبی برای هدایت سیرجانی‌ها است. نمی‌توانم قضاوت عادلانه‌ای در حق امیر قلعه نویی و دیگر مربیان لیگ برتری داشته باشم؛ چرا که باید صبر کنیم حداقل ۶ هفته از برگزاری لیگ برتر بگذرد تا بتوان گفت سطح مربی با تیم هماهنگی دارد یا نه.

فکری متوجه بازی هجومی فولادی‌ها شده بود

پیشکسوت باشگاه استقلال در سوال این که علت تعویض نکردن‌های محمود فکری در بازی با فولاد چه بود، عنوان کرد: محمود فکری می‌توانست تعویض‌های بیشتری انجام دهد. او احتمالا به خاطر این که تیم یک - صفر جلو بود می‌خواست که بازی را حفظ کند و تا دقیقه ۶۸ هیچ تعویضی نکرد. فکری متوجه این شد که فولادی‌ها بازی مستقیم می‌کنند و به همین دلیل محمد دانشگر را بازی داد. شاید از کم تجربگی فکری است که تعویض نکرد، اما ما شرایط نیمکت را نمی‌دانیم و نمی‌توانیم قضاوت عادلانه کنیم. ایراد ترکیب فکری آرش رضاوند و فرشید اسماعیلی است؛ چرا که پست تخصصی آن‌ها بال کنار نیست. پست تخصصی این ۲ بازیکن هافبک وسط و پشت مهاجم است. فرشید اسماعیلی قدرت دربلینگ بالایی دارد و این خلاقیت او بسیار می‌تواند به خط هجومی استقلال کمک کند. آرش رضاوند هم خصوصیات بالایی دارد که با قرار گیری در جناحین نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند. فکری باید در تفکراتش تغییراتی بدهد و از این ۲ بازیکن در پست هافبک میانی یا مهاجم کاذب استفاده کند و در باور من این اشتباه به این ۲ بازیکن و تیم محمود فکری صدمه وارد می‌کند.


بیشتر بخوانید


ضعف استقلال در ۲ بازی اخیر فقط مربوط به خط دفاعی نمی‌شود

لطیفی در مورد ضعف خط دفاعی استقلال ادامه داد: من باور ندارم که ضعف اساسی استقلال فقط مربوط به خط دفاعی می‌شود. استقلال در دوران استراماچونی فوتبال زیبایی ارائه می‌داد و این ضعف‌ها کمتر دیده می‌شد. بعد از رفتن استراماچونی، بعضی مشکلات در زمان فرهاد مجیدی هم حل نشد. در نهایت به فصل جاری رسیدیم و با فرصتی که محمود فکری در اختیار دارد انتظار می‌رود که این ضعف‌های دفاعی و ترکیبی حل شود. از نظر من استقلال در ضربات ایستگاهی دچار ضعف زیادی است. بازیکنان استقلال در ضربات ایستگاهی حس مسئولیت ندارند. ضعف ساختار دفاعی استقلال فقط مختص خط دفاعی نمی‌شود و ایراد از ترکیب کلی است. از مدافعین تا مهاجمین مقصر هستند و نتیجه اش این حواشی می‌شود که برای محمود فکری پیش آمده است. استقلال پر مهره‌ترین تیم فوتبال ایران است و ما بازیکنانی داریم که خیلی از تیم‌ها آرزوی جذب آن‌ها را داشتند و فکری می‌تواند از این پتانسیل استفاده کافی را کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار