وزیر گردشگری یمن اعلام کرد نیرو‌های مسلح موفق شدند یک اردوگاه را در استان مأرب از نیرو‌های دشمن بازپس گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، یک مقام مسئول در دولت یمن از بازپس گیری یک اردوگاه در استان مأرب از دست نیرو‌های دشمن خبر داد.

«احمد العلبی» وزیر گردشگری در دولت صنعا به شبکه خبری المیادین گفت: نیرو‌های مسلح یمن موفق شدند «اردوگاه ماس» را پس از درگیری‌های صورت گرفته با نیرو‌های منصور هادی و حزب اصلاح، در استان مأرب بازپس گیرند.

وزیر گردشگری در دولت صنعا در ادامه افزود: پس از ۶ سال قتل و جنایت، ما در برابر خود گزینه‌ای به جز بازپس گیری این سرزمین با نیروی سلاح ندیدیم.

او در ادامه افزود: مناطق اشغالی روزانه هدف عملیات جنایت و کشتار قرار می‌گیرند و از این رو بر ارتش و سران آن امری ضروری است که دست به آزادسازی آن‌ها زننند.

گفتنی است اظهارات وزیر گردشگری یمن در حالی انجام می‌شود که پایگاه خبری «عدن۲۴» نیز روز گذشته اعلام کرده بود نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از محاصره کامل پایگاه ماس، آن را تحت کنترل کامل خود گرفته‌اند.

پادگان ماس آخرین پایگاه راهبردی تحت سیطره نیرو‌های اخوانی حزب اصلاح در استان مأرب و نزدیک‌ترین به شهر مأرب بود که با تسلط نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر این پادگان شهر مأرب زیر سلطه آتش باری این نیرو‌ها قرار می‌گیرد.

استان سرشار از نفت و گاز مأرب از مهم‌ترین مرکز حضور حزب اخوانی «الاصلاح» بود که بخش اصلی پیاده‌نظامی دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن محسوب می‌شد. با تسلط نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی بر این شهر، دولت مستعفی صرفا مناطقی در استان تعز و بخشی از استان المَهَره و حضرموت را در کنترل خواهد داشت. باقی استان‌ها نیز در کنترل نسبی شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب (همسو با امارات) قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار