دانشمندان انگلیسی هشدار دادند که کمپین‌های ضد چاقی می‌تواند موجب بروز اختلالات روانی در نوجوانان شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، محققان در یک مطالعه جدید هشدار دادند که فعالیت‌های ضد چاقی باعث می‌شود نوجوان‌ها بیش از حد اضافه وزن خود را تخمین زده و به دنبال یک رژیم غذایی سنگین باشند؛ این امر موجب بروز اختلالات روانی در آن‌ها خواهد شد.

دانشمندان دانشگاه لندن دریافتند تعداد کودکانی که به طور خاص برای کاهش وزن ورزش می‌کنند در مقایسه با سال ۱۹۸۶ افزایش یافته است که علت این امر احتمالاً دستورالعمل دولت انگلیس برای مقابله با چاقی باشد.

این مطالعه نشان می‌دهد که در حال حاضر ۶۰.۵٪ دختران و پسران انگلیسی بین سنین ۱۴ تا ۱۶ سال برای کاهش وزن ورزش می‌کنند، در حالی که در سال ۱۹۸۶ این رقم ۶.۸٪ بود.

به نظر می‌رسد اکنون نوجوانان بیش از هر زمان دیگری با هدف کاهش وزن و نه به خاطر علاقه به فعالیت بدنی یا بهبود سلامتی ورزش می‌کنند. گرچه این خبر خوبی در راستای تلاش برای کاهش چاقی در سنین کودکی است، اما محققان نگران هستند که کمپین "ضد چاقی" جوانان سالم و افرادی که دارای وزن طبیعی هستند را به اختلالات خوردن مانند از دست دادن اشتها مبتلا کند.

محققان استدلال می‌کنند که افزایش تمرکز بر جلوگیری از چاقی ممکن است عواقب ناخواسته‌ای داشته باشد.

دکتر فرانچسکا سلمه، نویسنده این تحقیق می‌گوید: یافته‌های ما نشان می‌دهد که نحوه گفتگو در مورد وزن، سلامتی و ظاهر می‌تواند تأثیرات عمیقی بر سلامت روان جوانان داشته باشد و تلاش برای مقابله با میزان بالای چاقی ممکن است عواقب ناخواسته‌ای داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار