اریکسون مخالف عدم حضور هوآوی در سوئد است

مدیر عامل اریکسون اعلام کرد که مخالف حذف زیر ساخت‌های شبکه 5G شرکت هوآوی از سوئد است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش بود که خبر ممنوعیت عرضه تجهیزات مربوط به شبکه 5G توسط هوآوی در کشور سوئد اعلام شد. اما به تازگی مدیر عامل شرکت سوئدی اریکسون اعلام کرده است که این تصمیم به دلیل محدود کردن تجارت کشور چین صورت گرفته است و باعث به وجود آمدن عواقب بسیار بدی در سوئد خواهد شد که مهم‌ترین آن‌ها به تاخیر در امکان استفاده از فناوری 5G در این کشور مربوط می‌شود.

حدود یک ماه پیش بود که اداره پست و مخابرات شرکت سوئد فهرستی از چهار شرکت را منتشر کرد که مجاز به ارائه خدمات 5G در این کشور هستند و شرط اصلی امکان ارائه خدمات توسط آن‌ها عدم استفاده از محصولات تولید شده توسط دو شرکت چینی هوآوی و ZTE بود؛ علاوه بر این اداره مخابرات سوئد اعلام کرد که تمامی زیر ساخت‌های موجود که از محصولات هوآوی و ZTE استفاده می‌کنند باید سال ۲۰۲۵ به طور کامل جمع شوند.

اریکسون

اریکسون قصد رقابت با هوآوی را دارد

مدیر عامل اریکسون اعلام کرد که داشتن بازار آزاد برای هر کشوری بسیار مهم است و شرکت‌های خارجی نیز باید امکان حضور در کشور دیگری را داشته باشند، علاوه بر این قانون تازه تصویب شده اتحادیه اروپا مبنی بر استفاده از شبکه‌های 5G ایمن، قانونی سرشار از ایراد بود و به طور کلی باعث بروز ایرادات متعددی شده است.

علاوه بر این مدیر عامل اریکسون اعلام کرده که دوست دارد هوآوی در کشورش حضور داشته باشد و بتواند به طورجدی با این غول چینی در تجهیز شبکه 5G کشور سوئد همکاری کند؛ با این حال هنوز دولت سوئد نسبت به صحبت‌های اخیر مدیر عامل اریکسون واکنشی نشان نداده است و باید منتظر انتشار اخبار جدیدی از سوی مقامات این کشور باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار