اولین گوشی آنتی باکتریال جهان ساخته شد

شرکت Bullitt اعلام کرد موفق به طراحی اولین گوشی آنتی باکتریال جهان شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت Bullitt Cell Phones & Electronics به تازگی اعلام کرد اولین تلفن هوشمند آنتی باکتریال در جهان را طراحی کرده است؛ این گوشی توانایی از بین بردن ۹۹.۹ ویروس‌ها و میکروب‌های موجود در سطح گوشی را تا ۲۴ ساعت دارد. گوشی مذکور Cat S42 نام دارد و از سخت افزاری نسبتا پایین رده بهره می‌برد اما از مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و نفوذ آب برخوردار است.

در تولید این گوشی از یون‌های نقره استفاده شده است که باعث نابودی بسیاری از میکروب‌ها می‌شود، اما باید گفت این یون‌ها توانایی از بین بردن ویروس‌های جهش یافته‌ای مانند کرونا را ندارند. در مقابل می‌توان از آن‌ها برای جلوگیری از شیوع این نوع ویروس استفاده کرد. شرکت سازنده این گوشی همچنین اعلام کرد سال آینده قابلیت آنتی باکتریال خود را توسعه می‌دهد و از آن در گوشی‌های بیشتری بهره خواهد برد.

گوشی آنتی باکتریال

نحوه عملکرد قابلیت آنتی باکتریال گوشی Cat S42

فناوری ضد میکروبی به کار رفته در این گوشی به این صورت است که می‌تواند جلوی تکثیر و رشد ویروس‌ها را بگیرد و به نوعی آن‌ها را محدود کند. به این ترتیب در عرض ۱۵ دقیقه حدود ۸۰ درصد از یاکتری‌ها و در ۲۴ ساعت حدود ۹۹.۹ درصد از باکتری‌ها را نابود خواهد کرد.

شرکت Bullitt همچنین اعلام کرده است که این دستگاه به صورت کاملا ضد آب طراحی شده است و می‌توان آن را به صورت مداوم با آب و صابون، مواد ضد عفونی کننده یا حتی مواد سفیدکننده شستشو داد تا این گوشی کاملا تمیز بماند. از مشخصات سخت افزاری گوشی Cat S42 نیز می‌توان به استفاده از یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچ با کیفیت HD، باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی، حافظه رام. گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی اشاره کرد. این گوشی از یک تراشه Mediatek Helio A20 MT 6761D بهره می‌برد که قدرت پردازش بالایی ندارد. گوشی Cat S42 در بازار عرضه شده و به قیمت ۲۲۹ یورو به فروش می‌رسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
چند سال دیگه میگن سرطان زاست. ببین کی گفتم...
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۱۸:۲۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
من یه چیزی رو فهمیدم ... شرکت ها ه هیچ موقع همه امکانات روزر رو با هم در یک تلفن قرار نمیدن با وجود اینکه نصب هر کدومشون برای شرکت کمترین هزینه رو در بر داره ... مثلا برای تلفن همراهی با این کارایی چرا باید با صفحه تصویر اچ دی تولید بشه؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
با نیسان از روی cat رد شدن هیچ چیش نشد
آخرین اخبار