فرماندار روانسر، از آغاز طرح شهید سلیمانی باهدف غربالگری و شناسایی بیماران کرونایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سعدی مصطفی زاده فرماندار روانسر گفت : متولی اصلی اجرای طرح شهید سلیمانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان است که با کمک ناحیه مقاومت بسیج و سایر دستگاه‌های اجرایی اجرا می‌شود.

او گفت : در این طرح تیم‌های مراقبتی به صورت محله محور و خانه به خانه طرح پایش را انجام داده و با شناسایی افراد ناقل و بیمار، آنان را ضمن ارجاع به مراکز درمانی، به صورت مستمر رصد و پایش می‌کنند.

فرماندار روانسر ادامه داد: پیگیری روند بهبودی و درمان مبتلایان به کرونا از مهمترین اهداف طرح شهید سلیمانی است که امیدواریم با اجرای این طرح، میزان مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یابد.

مصطفی زاده افزود: تنها راه غلبه بر ویروس کرونا، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک است و اگر مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند شاهد بهتر شدن وضعیت خواهیم بود.

او بر لزوم اجرای کامل بهتر طرح شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد و گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی اجرای درست و دقیق طرح را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان روانسر افزود: برای کاهش مراجعه بیماران و رصد دقیق‌تر مبتلایان، مراکز شماره یک و ۲ روانسر و تعدای از مراکز روستایی و خانه‌های بهداشت وارد میدان شده اند.

 محمدسعید سریری با بیان اینکه همه گروه‌های در معرض خطر شناسایی شده اند، افزود: ۱۲ تیم مراقبتی شهری و ۳۸ تیم مراقبتی روستایی نیز مبتلایان مثبت و خانواده‌های آن‌ها و گروه‌های در معرض خطر مانند سالمندان، مادران باردار و افراد دارای فشار خون بالا و دیابتی را به صورت تلفنی و حضوری غربالگری و رصد می‌کنند.

او ادامه داد: هفت تیم مراقبتی نیز در شهرستان تشکیل شده که بر روند اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح شهرستان و به ویژه بر بازار و فعالیت اصناف نظارت دارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.