رئیس پلیس راهور گیلان گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌های ترافیکی از امروز همزمان با سراسر کشور در این استان اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ امیر طالبی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌های ترافیکی  برای تردد وسایل نقلیه از امروز (شنبه اول آذر ماه) همزمان با سراسر کشور در این استان اعمال می شود.

او افزود: ورود خودرو‌هایی با پلاک‌های غیر استانی به شهر‌های قرمز و نارنجی و خروج خودرو‌هایی با پلاک‌های بومی از این شهر‌ها و محدوده آن‌ها ممنوع است و و پلیس راهور رانندگان متخلف را یک میلیون تومان جریمه خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور گیلان گفت: ورود و خروج خودرو‌های عمومی، امدادی، انتظامی، مسافربری و خودرو‌هایی که مأموریت ویژه دارند، بلامانع است.

سرهنگ طالبی افزود: در شهر‌های نارنجی جریمه ۵۰۰ هزار تومان است و برای روز بعد هم تکرار می‌شود و در شهر‌های قرمز رشت و رودبار، جریمه برای تردد خودرو‌های غیربومی یک میلیون تومان است و برای روز بعد هم تکرار می‌شود.

او گفت: همچنین در شهر‌های قرمز یک دوم تا یک سوم کارکنان ادارات بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در محل کارشان حاضر می‌شوند.

رئیس پلیس راهور گیلان افزود: بخشی از کارکنان ادارات نیز که باید در شیفت‌های مختلف حضور داشته باشند و یا از شهر‌های زرد و نارنجی به شهر‌های قرمز تردد کنند، می‌توانند از طریق فرمانداری محل سکونت شان، با ارائه مستندات و در اختیار گذاشتن اطلاعات خودرو های خودمجوز تردد بگیرند.

سرهنگ طالبی گفت: ممنوعیت تردد وسایل نقلیه که قرار بود بین ساعات ۲۱ تا ۴ صبح در شهر‌های قرمز اعمال شود تا اطلاع بعدی لغو شده و مردم برای تردد با خودروهایشان در این ساعات مشکلی نخواهند داشت.

او  تصریح کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا در گیلان؛ شهر‌های رشت و رودبار در وضعیت قرمز، شهر‌های آستارا، تالش، ماسال، لنگرود و سیاهکل در وضعیت نارنجی و شهر‌های آستانه اشرفیه، املش، بندر انزلی، رضوانشهر، رودسر، صومعه سرا، فومن، لاهیجان و شفت در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.