نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، کارزار فشار حداکثری آمریکا را موجب رنج انسانی و نماد شکست دولت واشنگتن در اهداف تعیین شده خود علیه ایران دانست.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی کارزار غیر انسانی فشار حداکثری دولت آمریکا علیه ایران را ضد بشری و کاملا شکست خورده ارزیابی کرد.

میخائیل اولیانوف در پیامی در حساب توئیتری خود به دو روی کارزار خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی پرداخت و نوشت: ایالات متحده با افتخار می‌گوید که کارزار فشار حداکثری تاثیر مخربی بر اقتصاد ایران داشته است. اما این یک روی سکه است.

در ادامه این پیام توئیتری آمده است: روی دیگر رنج‌های بشری، تضعیف رژیم منع اشاعه (سلاح‌های هسته ای) و شکست کامل اهداف اعلام شده (۱۲ گانه از سوی مایک پمپئو) است.

اولیانوف روز گذشته نیز در نشست شورای مدیران سازمان انرژی اتمی درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مربوط به توافق هسته‌ای ایران، گفت واشنگتن باید فورا همه تحریم‌هایی را که پس از عقب نشینی از توافق هسته‌ای علیه ایران اعمال کرده است، لغو کند.

دیپلمات ارشد روسیه، علت اصلی کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران را عقب نشینی یک طرفه آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه تهران دانست. اولیانوف از آمریکا خواست تا فورا از رویکرد خود برای زیر پا گذاشتن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دست بردارد.

مقامات دولت فعلی آمریکا که برغم همه تلاش‌های خود در تقابل با ایران هیچگونه موفقیتی در خوری در کارنامه خود به ثبت نرساندند در روز‌های پایانی حضور در کاخ سفید کماکان بر طبل تحریم و تهدید می‌کوبند و از موفقیت کارزار تروریست اقتصادی خود با مباهات می‌گویند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار