سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، بر ضرورت جامعه نگری در پروژه‌های منابع طبیعی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اسماعیل سرپرست مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بر ضرورت جامعه نگری در پروژه‌های منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: تمامی اقدامات اجرایی برای سال‌های آینده باید از لحاظ ظرفیت سنجی در راستای اجتناب از پراکنده کاری با برنامه‌ریزی مدون به سوی جامعه نگری برود.

او افزود: بین وضع موجود تا وضع مطلوب فاصله زیادی وجود دارد که در این میان ظرفیت سازی و فرهنگ سازی بین جامعه هدف و رعایت اصول فنی مهمترین مولفه‌ها در پر کردن این فاصله است.


بیشتر بخوانید


صالحی اضافه کرد: از مدیران و کارشناسان مجموعه منابع طبیعی استان انتظار می‌رود که در جهت هماهنگی بین بخشی و تعامل و هم افزایی، مجموعه را یاری و مساعدت نمایند.

او ادامه داد: قبل از اینکه پروژه تعریف شود مکان محور و پروژه محور بودن آن باید از طریق مطالعات صورت گرفته احراز شود و با فرهنگ سازی لازم ظرفیت اجرای پروژه در آن حوزه آماده شود.

صالحی گفت: در صورت رعایت فرآیند شناسایی، مکانیابی مطالعه، ظرفیت سنجی، فراهم کردن بستر مشارکتی و همچنین دنبال کردن اثربخشی پروژه‌های اجرایی می‌توانیم شاهد پایداری پروژه‌های اجرایی خصوصاَ پروژه‌های بیولوژیک در حوزه جنگل و مرتع باشیم.

او افزود: اکنون وقت آن است که با نگاه علمی و جامع نگری با محوریت مشارکت مردم کار‌ها را پیش ببریم و با برنامه ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مباحث علمی را سرلوحه کار‌های اجرایی قرار دهیم.

صالحی در پایان گفت: با توجه به اهمیت موضوع منابع طبیعی، مسئول امنیت حیاتی مردم ما هستیم و باید با تلاش فراوان حیات زیستی بدون دغدغه را برای مردم فراهم کنیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار