شهردار شهرکرد گفت: احداث مجتمع تفریحی گردشگری در شهرکرد نیازمند اهتمام ویژه مسئولان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در گفتگو با جمالی‌نژاد معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌های و دهیاری‌های کشور با اشاره به اقدامات شهرداری از ابتدای امسال اظهار داشت: شهرکرد از مراکز استان‌هایی است که از لحاظ وسعت، جمعیت و اعتبار از شرایط مناسبی در کشور برخوردار نمی‌باشد و این موضوع عزم مسئولان را می‌طلبد، چرا که ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه همه‌جانبه شهر نیازمند اهتمام ویژه است.

او با بیان اینکه طرح جامع ترافیک در شهرکرد در حال تدوین است، افزود: طرح جامع برای توسعه آتی شهر است که استانداری و فرمانداری، اداره‌کل راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای توسعه شهر باید کمک کنند تا به سمت شهر برنامه محور حرکت کنیم.


بیشتر بخوانید


عبدالغنی اضافه کرد: طرح ۵ ساله شهرداری و چشم‌انداز ۲۰ ساله شهرکرد در حال تدوین است که مشاور طرح در این خصوص اقدامات خوبی انجام داده است و با توجه به جاذبه‌ها و پتانسیل‌هایی که شهر دارد این طرح می‌تواند کمک خوبی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری انجام دهد و در این خصوص با تمام دستگاه‌ها هماهنگ هستیم.

او با اشاره به دغدغه‌های شهرداری شهرکرد ادامه داد: کمبود اعتبارات متناسب با سرانه‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری است چراکه شهرکرد حدود یک ششم درآمد استان همجوار را دارد.

عبدالغنی با بیان اینکه شهرک بازیافت که از اهمیت بالایی برای شهر برخوردار است در حال حاضر در شهرکرد وجود ندارد، گفت: از معدود مراکز استان‌هایی هستیم که در خصوص جداسازی و بازیافت زباله توفیقی حاصل نشده است هرچند برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده، اما می‌طلبد دستور دکتر جمالی‌نژاد در جهت اختصاص اعتبارات و تسهیلات انجام تا از پتانسیل سازمان استفاده شود.

او ضمن تقدیر از نگاه ویژه دکتر جمالی‌نژاد به شهر شهرکرد افزود: به واسطه دستور ایشان در بحث حمل و نقل عمومی ۵۰ میلیارد تومان اوراق صکوک جهت خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس به شهرکرد اختصاص داده شد.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه یک مجموعه تفریحی گردشگری در سطح ملی برای شهرکرد نیاز است که متاسفانه در شهرکرد موجود نیست، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرکرد جاذبه و پتانسیل خوبی در حوزه گردشگری دارد امیدوار هستیم که یک مجموعه تفریحی-گردشگری در سطح ملی با کمک اعتبارات و تسهیلات در برنامه زمانبندی ۵ ساله پیش‌بینی شود.

عبدالغنی در پایان درخصوص صدور مجوز برای تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی، صدور مجوز سازمان امور استخدامی برای جذب نیرو، تحقق مطالبات سازمان شهرداری از راه و شهرسازی و تخفیفات در مسکن ملی و بافت فرسوده مطالبه و از معاون وزیر و رئیس سازمان درخواست کرد تا این موارد در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار