محدودیت‌های کرونایی در خرمشهر توسط معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد حیدری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر در نشست ستاد کرونا شهرستان گفت: با توجه به اینکه خرمشهر به عنوان شهر نارنجی شناخته شده است، به لحاظ اداری، کلیه‌ی ادارات و دستگاه ها (به استثناسازمان ها و ارگان‌های خدمات رسان یا امدادی) ملزم به کاهش نیروهای‌شان به ۵۰ درصد هستند.

او افزود:همچنین نحوه فعالیت مشاغل و محدودیت‌های اصناف از ۱ آذر به مدت ۲ هفته، شامل تعطیلی گروه های شغلی ۳ و ۴است،که در این خصوص مشاغلی که باید تعطیل شوند شامل موارد ذیل است:

آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای و سایر آموزشگاه ها، استخرهای سرپوشیده، زبانسراها، کتابخانه ها، خانه‌های کودک، مهدکودک‌ها، سینماها ، مساجد، مصلی ها، دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه‌ ، باغ موزه ها،  تالارهای پذیرایی ، باشگاه‌های ورزشی، کافه ها ، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه ها، شهربازی ها و مدارس شبانه روزی.

به صورت کلی برگزاری هرگونه برنامه اجتماعی، فرهنگی و مذهبی ممنوع است، همچنین برگزاری آزمون های حضوری نیز ممنوع است.

در خصوص آموزش و پرورش و مدارس نیز از پیش آموزش‌ها غیرحضوری اعلام شده بود و با توجه به شرایط جدید، معلمین هم دیگر مکلف به حضور در مدارس نیستند و در نتیجه مدارس هم تابع این قواعد خواهند بود.

محدودیت‌های ترددها نیز،شامل طرحی می‌شود که در آن خودروهای بومی با پلاک های بومی نمی توانند از شهر خارج بشوند و متقابلاً خودروهای پلاک غیربومی نیز نمی‌توانند وارد خرمشهر بشوند و در صورت تخطی از این امر جرائم ۵۰۰ هزار تومانی تا ۱ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

محدودیت ترددها به صورت جدی از خارج شهر به درون و از درون به بیرون از ساعات اولیه فردا اعمال خواهد شد.

بیمارانی که نیاز به خروج از شهرستان دارند باید با نامه اعزام با قید فوریت پزشک و تشخیص ستاد کرونا می‌توانند از شهر خارج بشود.

همچنین لازم به ذکر است که فرمانداری شهرستان هیچ گونه کارت تردد و مجوزی برای هیچ فردی صادر نمی شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.