امام جمعه بوشهر گفت: در این شرایط ویژه بیماری کرونا بر همگان لازم است که دستورالعمل‌های پیشگیرانه و درمانی این بیماری را مراعات کنند و از نظر شرعی و عقلانی حفظ سلامت خود و دیگران ضروری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر در پیام آدینه خود، یکی از احکام و تکالیف مهم اسلامی را حفظ سلامت و مراعات بهداشت شخصی و اجتماعی عنوان و بیان کرد: سلامتی نعمتی الهی است که موجب آسایش، فعالیت شغلی، عبادت و خدمت است و به همین جهت حفظ سلامت در دین مبین اسلام به عنوان یک واجب مهم به شمار می‌آید به طوری که اگر کاری موجب به خطر افتادن سلامت شود آن کار حرام است حتی اگر عبادت موجب بیماری و شدت آن شود تکلیف از آن عبادت سلب می‌شود مانند وجوب روزه.

او با اشاره به آیات قرآن و احادیث معصومین(ع) درباره اهمیت سلامتی افزود: پیامبر اکرم(ص) خطاب به امیر مومنان امام علی بن ابی طالب علیه السلام فرموده‌اند: ای علی مراقب باش نسبت به چهار چیز قبل از آنکه چهار چیز دیگری ایجاد شود: جوانیت قبل از پیری، سلامتت قبل از بیماری، بی نیازی ات قبل از تهیدستی و زندگی ات قبل از مرگ.


بیشتر بخوانید


امام جمعه بوشهر تاکید کرد: در این شرایط ویژه بیماری کرونا بر همگان لازم است که امور بهداشتی و دستورالعمل‌های پیشگیرانه و درمانی این بیماری را مراعات کنند و از نظر شرعی و عقلانی حفظ سلامت خود و دیگران ضروری است.

صفایی بوشهری، با تبریک هشتم ربیع الثانی( چهارم آذر) سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری(ع) و تسلیت دهم ربیع الثانی (ششم آذر) سالروز رحلت جانسوز حضرت فاطمه معصومه (س)، فرارسیدن هفته بسیج مستضعفان را گرامی داشت و بیان کرد: بسیج عامل اقتدار همه جانبه ایران و لشکر ولایت در عرصه دفاع و خدمت است. هم اینک نیرو‌های بسیجی در تمام عرصه‌های دفاعی و امنیتی، فرهنگی و اقتصادی، عمرانی و علمی، بهداشتی و خدماتی و حراست از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب در خط مقدم تلاش جهادی در این عرصه هستند.

او با پاسداشت یاد شهدا به ویژه شهدای بسیجی و امام شهدا عنوان کرد: بی تردید تاریخ اسلام و جهان و ایران هیچ گاه ایثارگری‌های این جوانان را فراموش نخواهد کرد.

امام جمعه بوشهر همچنین سی‌ام آبان روز جهانی کودک را ارج نهاد و به همه والدین، مربیان و معلمان را به تربیت فرهنگی و دینی کودکان بر اساس آموزه‌های اسلامی توصیه کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.