تخت‌های «آی سی یو» در استان قزوین پر است

مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی از پر شدن تخت‌های «آی سی یو» برای بیماران کرونایی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فخار سلیمانی مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی در جلسه ستاد کرونا گفت: تخت‌های آی سی یو برای بیماران کرونایی پر است و بیمارستان‌های استان مشکل اکسیژن دارند.

فخار سلیمانی افزود: در حال حاضر ۵۶۰ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که پیش بینی می‌شود این تعداد به ۶۰۰ نفر برسد.

او با بیان اینکه بخش زیادی از انتقال این بیماری در محافل خانوادگی اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: محدودیت تردد‌ها اگر اعمال شود، رفت و آمد‌های خانوادگی هم محدود خواهد شد.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: اگر مهمان سرا‌ها برای قرنطینه تجهیز شود افراد کمتری مبتلا می‌شوند.

جمالی پور استاندار فزوین هم در این جلسه گفت: طرح ممنوعیت‌ها باید با همبستگی اجرا شود؛ این بار باید به شرایطی برسیم که شرایط استان را بهتر کند.

جمالی پور افزود: اصل مردم هستند و اگر همکاری مردم نباشد کاری را از پیش نمی‌بریم و بیشترین نیاز را به همکاری مردم داریم.

او با اشاره به نیاز به جلب مشارکت و همراه کردن مردم تاکید کرد: همه کمیته‌ها باید اجتماعی عمل کنند؛ باید انگیزه سازی کنیم برای انجام کار و هر کسی که کارش را درست انجام داد را تشویق کنیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین هم در این جلسه در خصوص مسافر خانه‌ها گفت: ۴ مهمان پذیر آماده اند تا برای قرنطینه همکاری کنند.

حبیبی با بیان اینکه شهرداری باید در خصوص اجاره آن‌ها اقدام کند، در زمینه ارزش افزوده و مالیات هایشان هم کمکشان می‌کنیم، اضافه کرد: حدود ۴۰۰ کپسول اکسیژن تهیه شده است و به بیمارانی که به قرنطینه خانگی می‌روند، امانت داده می‌شود تا استفاده کنند.

فرخزاد معاون عمرانی استاندار گفت: باید اطلاع رسانی‌ها دقیق انجام شود تا به سوالات مردم پاسخ داده شود و آگاه باشند و طرح مسدودی‌ها باید با طرح و برنامه باشد و کامل مسدود شود و راه بند‌ها باید متحرک باشد.

طاهرخانی اظافه کرد: در قزوین ۱۰۰ دوربین داریم که در اختیار راهور است، تمام دوربین‌ها فعال شده و در اختیار پلیس راهور قرار گرفته است؛ دوربین‌های بیرون شهر در حوزه راهداری است.

او افزود: می‌توان از ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه‌ها استفاده کرد تا هزینه‌ها کم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.