رئیس شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: تاکنون ۳۸۴ نفر از کادر بهداشتی و درمانی شهرستان سقز به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس شبکه بهداشت و درمان سقز انور بهرامی گفت:کرونا همچنان می‌تازد و برای پیشگیری موثر و کارآمد از این ویروس کشنده، زدن ماسک و رعایت نکات بهداشتی الزامی است.

او با اشاره به اینکه در هر سه بیمارستان سقز، بیماران کرونایی بستری هستند، افزود: دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان امام خمینی (ره) راه اندازی شده و ظرفیت پذیرش این مرکز هم افزایش یافته است.

بهرامی با بیان اینکه بستری بیماران کرونایی در بیمارستان امام خمینی (ره) سقز تجمیع می‌شود، اضافه کرد: از ابتدای شروع کرونا، ۹ هزار و ۵۱ تست از مردم گرفته شده است.

او یادآور شد:۲۶ واحد صنفی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکردند، اخطار گرفته همچنین ۲۶ واحد پلمب و پرونده ۴۶ واحد هم به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

این پزشک متخصص داخلی با اشاره به خطر ابتلای افراد بالای ۶۰ سال به کرونا افزود: تاکنون ۴۰۰ فرد بالای ۶۰ سال و یک هزار و ۵۰۳ نفر کمتر از این سن به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و ۱۰۰ نفر نیز فوت کرده‌اند.

بهرامی با بیان اینکه عادی شدن و بی توجهی مردم به این بیماری از مسایل جدی است لذا اصحاب رسانه باید هشدار‌های لازم را در راستایی پیشگیری هرچه بیشتر مردم اطلاع رسانی کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.