پارسونز، رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک گفت: بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ فقط یک رویداد ورزشی و جذاب نخواهد بود، بلکه می‌تواند یک نقطه شروع برای یک جهان بهتر باشد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک با اشاره به وضعیت جهان در دوران شیوع کرونا و تأثیر بیشتر این ویروس روی معلولان اظهار کرد: جهان بیش از هر زمان دیگری به این بازی‌ها در سال آینده احتیاج دارد و برای یک میلیارد معلول در دنیا، بازی‌های پارالمپیک سال آینده هرگز تا این اندازه مهم و ضروری نبوده است.

وی افزود: در حالی که ویروس کووید-۱۹ تقریباً روی همه افراد در کره خاکی تأثیر گذاشته، این تأثیرگذاری روی افراد معلول بیشتر بوده است. ویروس کرونا وضعیت گروه‌های حاشیه‌نشین در دنیا را بدتر کرده و باعث افزایش سطح تبعیض و محرومیت در بسیاری از مناطق شده است. در این شرایط، جهان بیش از همیشه به همبستگی و فراگیری نیاز دارد، نه استثناء.

رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک که از طریق یک پیام ویدیویی با مخاطبانش صحبت می‌کرد، ادامه داد: تغییر با ورزش، شروع می‌شود و بازی‌های سال آینده پارالمپیک ۲۰۲۰ بستری برای قرار دادن معلولیت در قلب این تغییرات است تا به جهانیان نشان بدهد که این فراگیری چقدر اهمیت دارد. با مشخص شدن تعداد تماشاگران توکیو ۲۰۲۰، ما مصمم هستیم که از پارالمپیک برای تغییر نگرش، شکست موانع نابرابری و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای افراد معلول استفاده کنیم.

پارسونز گفت: در دوران پساکرونا، ما باید پیشرفت بیشتری داشته باشیم و بر همین اساس نیز، بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ فقط یک رویداد ورزشی و جذاب نخواهد بود، بلکه می‌تواند یک نقطه شروع برای یک جهان بهتر باشد.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو پس از تعویق یک ساله این رویداد بزرگ، تصریح کرد: در طول تاریخ هرگز چنین سطحی از برنامه‌ریزی و آمادگی برای برگزاری یک رویداد ورزشی وجود نداشته است. همه شرکا برای اطمینان از برگزاری المپیک و پارالمپیک، مطمئن و موفق با یکدیگر همکاری می‌کنند. سطح کار و تعهد شرکا برای انجام به موقع کار‌ها بی‌فایده نخواهد بود. پس از یک ۲۰۲۰ وحشتناک، ما مصمم هستیم که ۲۰۲۱ امید جدیدی را به وجود می‌آورد. بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو یک جشن بزرگ از توانایی‌های بشر و یک ویترین جهانی از مقاومت و یک نقطه آغاز پس از دوران پساکرونا خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار