مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای اعتماد لازم برای جذب سرمایه گذاران بستر سازی شده به طوریکه هم‌اینک ۷۰ پرونده سرمایه‌گذاری در این منطقه در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار  اظهارداشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و دولتمردان برای توسعه سواحل مکران، بهره‌برداری از پروژه‌های راه آهن، گاز و بندر در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تحولات عظیمی در این منطقه خواهیم بود.

او افزود: پروژه راه آهن چابهار با تاخیر ۱۰۰ ساله در حال نتیجه دادن و نوید دهنده روند تحولات توسعه‌ای در منطقه است که با اتصال راه آهن به شبکه ملی می‌توانیم تجارت جهانی را متحول سازیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برای جذب نیروی انسانی محلی، برنامه و آینده جامعی تعریف نشده و برای توانمند سازی مردم این منطقه هر آنچه که مزیت رقابتی ایجاب می‌کند را باید کمک کنیم تا بیاموزند و بهتر انجام دهند.

او تصریح کرد: متاسفانه همیشه توسعه را برون زا دیدیم یعنی از بیرون صنعتی را در منطقه محصور و با تخصص و دانش بیرونی فعالیت کردیم این نوع فعالیت‌ها توسعه‌ای با جوامع محلی ارتباط برقرار نخواهند کرد.

کردی ادامه داد: تا زمانی که این ارتباط برقرار نشود با توسعه ناپیداری روبرو هستیم که برای پایداری این توسعه باید منافع توسعه نیز بر سفره‌های مردم جاری شود.

او بیان کرد: توسعه همگام با جوامع محلی سند مسوولیت اجتماعی را برای سازمان منطقه آزاد چابهار تدوین کرده که این سند بر سه مؤلفه آموزش، بهداشت و توانمندسازی استوار بوده و در هر کدام از مولفه‌ها طرح‌های اجرایی شروع و در دست اقدام است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار