نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای سرآمد همه ورزش‌ها از جهات فرهنگی بوده و ریشه در فرهنگ مردم ما دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی  نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در نشست با رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور اظهارداشت: طبق گزارشات ارائه‌شده رشد و توسعه خوبی در افزایش خدمات ورزشی در سیستان‌وبلوچستان انجام شده و موفقیت ورزشکاران استان در رشته‌های مختلف نشان از این پیشرفت‌هاست.

امام‌جمعه زاهدان افزود: پرداختن به ورزش در سطوح مختلف عمومی و قهرمانی آثار و برکات زیادی را از جهت فرهنگ، سلامت جسم، شور و نشاط اجتماعی و امید به زندگی بدنبال دارد و ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و گود زورخانه سرآمد همه ورزش‌ها از این جهت است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان افزود: ورزش و فرهنگ غربی ذائقه مردم ما را تغییر داده و حواشی غلط به ورزش ما سرایت کرده و یکی از مباحث مهم توجه به سلامت ورزش بوده و اینکه بتوانیم علاوه بر اصل ورزش بر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نیز توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محامی بیان کرد: ورزش در سیستان‌وبلوچستان با وجود محرومیت‌های موجود دارای آثار فرهنگی و اجتماعی ویژه و متفاوت است به‌گونه‌ای که امتیازآوری و کسب موفقیت در عرصه ورزش برای مردم این استان تبدیل به زمینه‌ای برای ایجاد امید علاقه و اتصال بیشتر به‌نظام خواهد شد.

امام جمعه زاهدان گفت: سیستان‌وبلوچستان به‌عنوان مرکز وحدت اسلامی شناخته‌شده و باید زمینه‌ای فراهم شود تا شیعه و سنی در کنار یکدیگر در برنامه‌های ورزشی شرکت کنند که این امر نشان از یک وحدت عملی در استان است.

او  مردم سیستان‌وبلوچستان را گنج پنهان دانست و خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین ظرفیت این استان مردم مؤمن، شریف و با استعداد است که باید با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب به دنبال کشف استعدادها و شکوفایی آن‌ها باشیم.

مجتبی جوهریرییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور نیز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت این رشته ورزشی در سیستان و بلوچستان افزود: در نتیجه سرمایه انسانی مستعد و تلاش شبانه‌روزی ورزشکاران رتبه استان در رشته پهلوانی و زورخانه‌ای با ۱۶ پله صعود در جایگاه یازدهم کشور قرارگرفته است.

او  اظهارداشت: هم‌مرزی سیستان‌وبلوچستان با کشورهای همسایه بهترین فرصت برای توسعه این رشته ورزشی است و با برنامه‌ریزی دقیق به دنبال رشد و توسعه فرهنگی این ورزش هستیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار